märks det att jag fryser just nu? bloggar om varma täcken, varma handdukar och mjuka filtar

När man sitter där med sin ångest och man har absolut ingen aning om vars man ska ta vägen med den, vad gör man då? Jag har några tips som oftast fungerar för mig, vad fungerar för dig? Kommentera så sätter jag ihop ett till inlägg med era tips!

♥ Sova! Krypa ner i ett varmt täcke och sova tills man vaknar, helt ångestfri! Fungerar alltid, problemet är ju bara att kunna ligga still och slappna av i sängen.
♥ Åka bil, helt kravlöst. Bara titta på skogen som far förbi, på fina hus och andra bilar.
♥ Krypa in i en varm filt/riskudde/uppvärmd handduk och bli kliad eller stryken på ryggen, funkar oftast att bli kliad, stryken är värre.
♥ Lyssna på musik, jättehögt och sjunga som en tok, så högt att man inte hör sina egna tankar.
♥ Träffa en vän, man kan vara jättedepp och bara tänka en massa skit från början, men efter ett tag ler man - och bäst av allt, man kan inte skada sig själv, man har någon som "vaktar".
♥ Gå ut bland folk, helst krypa in i filt och sätta sig med knäna uppdragna och lyssna på vad de säger, bara lyssna.
♥ Mind Fulness, Berg-Stabil kanske?
♥ Skriva ner allt man känner och tänker, lugnt. Beskriva precis ALLT som åker igenom hjärnan - går det inte att uppfatta? Skriv det!
♥ Är det äckel känslor? Ta en dusch, raka benen, tvätta håret, smörj in dig i en body lotion och blås håret - hoppsan sa, vem kan kalla dig äcklig?

Mina tips som sagt, vet en del andra som inte funkar för mig - ska jag skriva dem också?
Helena skrev:

Åh, jag älskar att bli kliad på ryggen :D


Helenas blogg: http://helenaantecknar.blogg.se/
DATUM: 2010-09-14 KLOCKAN: 19:20:17

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.