vad är motsattsen till berg då? "jag är ett berg - jag är en dal?"

Mindfulness och medveten närvaro har aldrig varit min grej. Jag har ratat det, sagt nej utan att testa under mina månader på avdelningen. Sagt nej mest bara för att jag var rädd för att bli frisk. Någon gång har jag flaggat om att det är jobbigt, kom och gör en övning med mig, men så fort det blivit bättre hatade jag det igen. Förra hösten gav jag det en ärlig chans. Testade Berg-Stabil för att kunna somna och sova hela natten. Det är enkelt, det gäller bara att komma ihåg att göra den!
Har letat efter hela berättelsen, för det är faktiskt ett helt A4:a där det står precis hur man ska göra, men jag hittar det inte så jag tänkte istället köra light versionen, som jag gjorde innan jag skulle somna.
1. Blunda och försök slappna av i hela kroppen, om det är svårt att sitta upp går det ju kalasbra att ligga ner!
2. Andas in och säg tyst till dig själv; jag är ett berg.
3 Andas ut och säg tyst till dig själv; jag är stabil.
4. Upprepa några gånger, till du känner dig helt avslappnad och lugn.
Easypeasy! Körde den idag innan jag skulle ringa ett samtal, hatar att prata i telefon, tyvärr kan jag aldrig hålla koll på om jag andas in eller ut så jag tänker alltid "andas in, jag är ett berg - andas ut, jag är stabil".
Du behöver inte bara göra den här när du inte kan sova, det funkar till det mesta!
- När du har ångest och oro och måste sakta ner andningen.
- För att somna och sova djupt.
- Om du är nervös.
- För att känna dig typ harmonisk.

Måste få förklara rubriken också, det var en kille på avdelningen som just var färdig behandlings assisten som inte fattade Berg-Stabil, jätteroligt när det hände!
fattar inte att jag publicerar en bild när jag är ofixad och har mjukisbrallor x3?
emilia skrev:

du är superfin gumman ! har oxå testat mindfullness och yoga och jag mår bättre av det, bara jag kommer ihåg att göra det :P


DATUM: 2010-08-09 KLOCKAN: 17:23:22
LYDIA skrev:

sv: Du, kanon!! Jag är taggad!^^ 076-8389292 är mitt heliga telefonnummer så om du är i umeå och har lite att göra äre bara att höra av sig! Eller när som helst egentligen :] Annars styr vi absolut upp nåt!



Tack, tyckte om dom jag med! Lite tunga märker jag, trots att dom är rätt små! Kommer få Buddha-öron när jag blir äldre av alla tunga örhängen, haha!


LYDIAs blogg: http://lydiajosefine.blogg.se/
DATUM: 2010-08-09 KLOCKAN: 17:40:46
nelly skrev:

cool bild! :)

fin blogg :D lägga till varandra via bloglovin? :)


nellys blogg: http://justmenelly.blogg.se/
DATUM: 2010-08-09 KLOCKAN: 19:27:03
rakel skrev:

ha! jag minns det där jag... supersvårt. Ylva var så taggad. Och sen skulle vi balansera ett ägg.. på högkant! jag var värdelös. haha!

jag ska seriöst prova det där med berg-stabil.


rakels blogg: http://rakeleklund.blogg.se/
DATUM: 2010-08-09 KLOCKAN: 20:50:12

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.