tvånolltretton, året jag enbart gick iklädd landstingskläder

Januari


Januari 2013 inleddes med champagne på Soldatvägen, kvällen avslutades med Billys, popcorn och hamburgare i mitt vardagsrum. 


Sista terminen på gymnasiet inleddes med praktik på Intensiven där jag trivdes som fisken i vattnet.

Februari 


Alla hjärtans dag med frukost på sängen och lunch på Waynes med mamma och Anton.



Var barnvakt åt världens bästa Hugo.


Och myste med Rebeccas Levi, blev kär.


Skaffade en efterlängtad industrial och kände mig ball.



Började jobba på demensboendet Solgården och tjänade "riktiga" pengar.

Mars



Årliga skidresan till Kåbdalis.


Som avslutades med några dagar i Ammarnäs med Antons familj.


Jag och Anton hängde mycket på Waynes efter skolan för att orka ta oss på 360 och träna.

April


Goa drinkar med bästis innan en utekväll.


Skellefteå AIK tog ett efterlängtat SM-guld och livet var på topp.

Maj


Löpte min första mil och var hur stolt som helst.



Bröllop!

Juni


Studentveckan drog igång och vi levde loppan utan tanke på morgondag.


VOC 3a


Jag och Anton gick balen och han var finast på festen.



VI TOG STUDENTEN!!!! Och jag var bara så nöjd att jag hade fixat hela gymnasiet utan alltför djupa dalar i måendet samt med absolut godkända betyg.


Var färdig undersköterska och var jättenervös för att jobba på IVA.

Juli


Stadsfesten


Och trästocks.


Samt vikariefest. Var ca bara fester och jobb i juli ser jag nu??

Augusti


Hade ångest över att vara arbetslös..men jobbade konstant i 12 dagar helgen efter.


Jag och Anton spontan-for till Rhodos och hade världens bästa vecka.


Var bisarrt kär i både jordgubbsmojitos och Anton.


Bra väntat på Arlanda.

September


For till Umeå med Marika och firade hennes pappa, farmor och faster.


Jobbade en hel del och hade aldrig fina kläder.


Tjejhelg i Umeå med mamma, Fanny, Filippa, Emmy, Ebba och Sofia.

Oktober


Jag och Marran fyllde äntligen 19!


Myste med Star Wars-maraton. 

November


Var Superwoman på Halloween i hemmasydd mantel.




Var kär.

December


Hade fina skor (har)


Hade ångest över julklappar och myste med bra vänner.


Jobbade julaftonskvällen vilket var helt ok, syster och mamma tyckte nog det var värre än mig.


2013 har varit förändringarnas år. Lämna tryggheten med skolan och inleda någon form av arbetsliv (jobbar för tusan 100% varje månad, tack för det omvårdnads!). 
Det är läskigt. Vad händer sen, vad gör jag nu, ska jag kunna detta, är jag vuxen nu? 2014 får utvisa.

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.