jag kommer ihåg när norsjöbuss köptes upp av skelleftebuss, jag oroade mig många veckor på hur jag skulle ta mig till lycksele...

7. En dålig vana.

Som jag har berättat ungefär tusen gånger så är jag himla bra på att komma för sent till bussen. Springer varenda dag till bussen som ska föra mig till skolan, fast eftersom Marika och Mathilda är himla bra på att hålla kvar bussen lite extra länge så har jag bara missat den två gånger. Dessutom är jag lyckligt lottad och bor i Skelleftehamn, där två bussar passerar min busshållsplats eftersom det bor en hel del gymnasieelever längs vägen till Balder/Kaplan/Anderstorp.

Missat bussar som inte ska föra mig till skolan är jag faktiskt bättre på, jag bor kanske 100 meter från hållplatsen och det är alltid de sista 30 metrarna som bussen hinner passera mig och jag får dystert lunka hemåt (lunka på, lunka på vi har långa väg att gå).

Jag ska försöka göra något åt min hemskt dåliga vana som Mika gillar att störa sig på, hon är jävulskt stressad om bussen går om 15 minuter, jag blir stressad om bussen gick för 3 minuter sen, då kan det bli lite körigt...
Jag ska faktiskt försöka börja gå innan bussen lämnar stan/ICA för att slippa behöva tigga om skjuts lite då och då..

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.