detta inlägg var så gott som den enda anledningen till att jag ville göra en utmaningslista igen. haha älskar min klass, de är galna!

5. Berätta lite om din klass.

Ahmed, Erik, JuliaG, Moa, MathildaRy, Hassan, Fanny, Lisa, Matilda, Emelie, LolloA.
Ali, Cynthia, Samrawit, Jenny, Ronja, Julia, Mika, Sanna.
Sabir, Hero, Josefine, LolloM.

Än sålänge ser det bra ut... Detta är alltså min klass, VOC1a som vi brukar kalla oss, eller bajstorkarna. Vi är ganska så coola, vi älskar våra silvriga minidatorer, att spela Robot Unicorn och att plugga. Vi är världsbäst på att plugga! Eller i alla fall att överdriva hur mycket vi har att göra, vi brukar säga att vi kommer att gå in i väggen innan studenten och att vi har mer plugg än naturarna.
Några gånger i veckan brukar vi få vara i de s.k metodrummen. Metodrummen kan jämföras med himlen, paradiset, Nirvana. Där får vi bädda sängar, vända varandra, ta blodtryck och puls, mata varandra med nyponsoppa och torka bajs/tvätta bort varandras svett. Allting blir roligt i metodrummen, hela VOC1a var helt lyriska efter att ha fått bäddat sängar en måndagseftermiddag i september.
Det enda som är bättre än att torka bajs på dockor är att ta kort på oss själva i webcamen, alternativt sjunga baby, baby, baby oooooo. Här nedan följer några fina webcam bilder som vi har tagit:





Vi älskar våra lärare mer än varandra. Vår svenskalärare gick in i väggen, så varje Svenskalektion sitter vi och gråter och sörjer (fast ibland så brukar vi fara från skolan eftersom det inte ger något att sitta på en stol och sörja) att vi inte har haft en Svenskalektion på typ 16 veckor. Vi älskar vår mattelärare som tycker att vi är jättesmarta och därför tycker att vi ska lära oss matte i 200km/h. Även våra tokiga Omvårdnadslärare får våra hjärtan att slå ett dubbelt slag och kanske kissa ner oss av nervositet (inkontinens).
Det går inte en dag utan att någon har på sig sin älskade Vård och Omsorgs Collage - tröja, jag hoppas verkligen att vi får nya i tvåan, annars kommer hela klassen se ut som fattiglappar när vi vandrar omkring där i våra utvättade och noppiga koftor.

Måste säga att jag älskar min klass, trodde att jag redan hade fått min chans när jag hade hamnat i 9c som var toppen, men se, i VOC1a hittade jag finfina människor som jag inte tänker ge upp i första taget!
Caroline skrev:

Låter ju hur fint som helst!! Du har med andra ord några suveräna år framför dig =D


DATUM: 2011-02-06 KLOCKAN: 17:11:55
mika skrev:

Haha kung inlägg! Saknar er redan, ligger som en invalidiserad säl i min säng. Sugen på glass också.... Hmm ville bara säga de hihi


mikas blogg: http://mikapettersson.blogg.se/
DATUM: 2011-02-07 KLOCKAN: 12:00:00

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.