fas 2

Självklart kan jag berätta lite mer om fas 2 behandlingen! Eller DBT som det blir för mig, dialektisk beteendenterapi. Egentligen vet jag inte så hemskt mycket själv, jag vet att de i höst kommer starta en slags mellanvård för ätstörda på öppenvårdsmottagningen i Umeå, ett 8 veckors program där man var tredje vecka tillbringar dagen i en korridor, äter tillsammans men det är inte maten som det fokuseras på, det är tankarna runt omkring. När 8 veckors peridoen är slut fortsätter man träffa samma tjejer/killar i gruppterapi, vilket egentligen är den "stora behandlingen". Man jobbar med relationsfärdigheter, att stå ut när det är jobbigt, medveten närvaro (mind fulness) och att lära sig reglera känslor, s.k wise mind.
Jag är extremt peppad eftersom det här är det närmaste en bra behandling jag någonsin fått, och att jag äntligen ska få jobba med alla tankar, de som förstör! För lite mer än ett år sen åt jag allt, men tankarna var kvar och jag nobbade BUP i Skellefteå, så äntligen så får jag verkligen jobba med dem! För att få börja fas 2 behandling måste man ha kommit ur svälten, lärt sig äta det mesta och ha ett någorlunda fungerande liv.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer? Är det någon som har gått/går i DBT behandling får ni gärna hjälpa mig fylla i luckorna!
Anonym skrev:

Det låter ju hur bra som helst, vad kul för dig!


DATUM: 2010-04-24 KLOCKAN: 16:52:01

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.