jag hade kunnat skriva en till bok, med enbart tack till. minst 100 sidor lång skulle den bli.

Hur lång tid tog det att skriva den?
Det tog 3-4 månader ungefär, så inte alltför lång tid!

Hur fick du den tryckt och vad kostade det?
Jag tryckte den via digitaltrycknu.se, och fick jättemycket hjälp och stöd därifrån! Jag betalade 4300 kronor för 100 böcker.

Var det svårt/jobbigt att skriva den eller var det bara roligt?
Det var absolut jobbigt att skriva boken, eftersom jag var tvungen att gå tillbaka i mitt förflutna och minnas det jag förträngt. Det var tufft att skriva om gamla beteenden som jag har lämnat bakom mig. Nu, när boken säljs känns det enbart roligt!!


Var det du själv eller ngn annan som kom på att du kunde skriva en bok. Hur lång tid tog det från att du bestämde dig till att du blev klar. Vem förutom du fick läsa boken först?
Jag har länge funderat på att i framtiden skriva en självhjälpsbok eller en självbiografi, så när jag fick chansen, då tog jag den! Som sagt, 3-4 månader.
Jag har fått hjälp med korrekturläsning från min gamla svenskalärare Lina, min BUPlärare Gunnar och min nuvarande svenskalärare. Annars har mamma och mina syskon läst, men i bokform var Marika den första att läsa!

Var det självklart för dig att du ville skriva boken som projketarbete?
Nej, jag funderade länge på att göra något för dementa eller för barn, men jag visste inte vad. När jag inte fick någon med mig bestämde jag mig för att satsa på det jag brinner för - ätstörningar.

Hur kom på att du skulle skriva din egen bok?
Det bara blev så, eftersom min "affärsidé" är att informera samhället om ätstörningar blev det en självklarhet. Jag har också mina faktafoldrar och föreläsningar.

Henny skrev:

Sjuuukt bra gjort Moa! Tack för en jättefin blogg som är jätterolig att följa! :) kraam


DATUM: 2012-03-22 KLOCKAN: 23:39:01
Elin skrev:

Såg någon köpa dín bok på Bokia igår. Du har sannerligen gjort något bra:D


DATUM: 2012-03-24 KLOCKAN: 08:23:28
nathalie skrev:

Åh Moa, jag är så imponerad av dig! Jag är själv påväg mot friskheten från anorexin, och har inte lång väg kvar.



Jag hörde om att du har ett UFföretag och blev väldigt imponerad! Själv har jag som projektarbete gjort föreläsningar för elever i 6:an - 9:an om ätstörningar, så inte helt olikt ditt arbete.



Jag är grymt imponerad av dig, det var det jag ville säga!


nathalies blogg: http://itgetsbetter.webblogg.se/
DATUM: 2012-03-24 KLOCKAN: 08:37:39

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.