innan slutspelet är slut lär vår soffa vara trasig för att jag alltid stampar på den när det blir mål. snäll tjej.

I måndags hade jag mitt avslutande samtal på BUP. Efter 4 år med över 20 olika läkare, olika behandlare, behandlingar, inskrivningar och utskrivningar, samtal och tårar som har fällts både på BUP i Skellefteå, Umeå och på BUP-avdelningen så har jag avslutat kontakten dit.

Dock har jag inte avslutat all behandling, istället har jag blivit överflyttad till vuxenpsyk. Vuxenpsyk som alltid har varit min värsta mardröm. Vuxenpsyk som jag lovade alla att jag skulle vara för frisk för. Vuxenpsyk som nu känns lite som en sista utväg, ett hopp om att de ska hjälpa mig hitta motivationen och få rätt stöd.

Egentligen känns det bra, jag och mamma har kommit överens tillsammans med min behandlare och läkare att vuxenpsyk var en bra lösning, just eftersom jag fyller 18 om lite mer än 6 månader. Det är skönt att lämna korridoren som andas ångest och samtalsrummen där jag alltid blir som stum. Men samtidigt är det läskigt. Att säga hejdå till de färgglada väggarna, tavlorna med myror på och min absoluta favoritläkare som alltid har tagit de klokaste besluten.

Om 3 veckor gäller det. Då är jag officiellt en vuxenpsykpatient.
Lisa skrev:

Du är så duktig,och det kommer gå bra! <3


Lisas blogg: http://lisaaamelander.blogg.se/
DATUM: 2012-03-28 KLOCKAN: 20:43:20
bortavidmolnen skrev:

Det blir bra! Du kmr bli frisk! Kram <3


bortavidmolnens blogg: http://bortavidmolnen.blogg.se/
DATUM: 2012-03-28 KLOCKAN: 23:18:06
Elina skrev:

har bara bra erfarenheter av vuxenpsyk jämfört med BUP, tycker man känner sig mer på samma plan som sin behandlare, att man är ett team mer än att jag är patient och att terapeuten är en vuxen som ska hjälpa.


DATUM: 2012-03-29 KLOCKAN: 00:36:06

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.