säger hejdå till mitt älskade aussie för ett tag. kanske lika bra, så det räcker längre.

Wohooo. Min problemhårbotten är tillbaka! Som jag har saknat den! Not.
Den kliar, svider och tar allmänt ont, så idag bad jag mina kära vänner att se om allt stod rätt till. Icket. Gick till skolsköterskan. Gick till Apoteket. Kom hem med precis samma produkter som räddade mitt hår i femman.
I femman tvättade jag håret 1-2 gånger per dag, så då förstår jag varför hårbotten började strejka. Men nu? Tvättar håret 3 gånger i veckan, använder nästan aldrig några produkter i hårbotten och Aussie får ju mitt hår att må bra. Någon hårexpert som kan hjälpa mig med vad jag ska göra?
Emma skrev:

Inpackningar med olja. Fett fett (hihi) men skitbra! Kolla upp ngt bra recept! Går o fixa lätt hemma.

http://www.nopoo.se/

Dom har ganska bra recept på allt möjligt faktiskt! :)


DATUM: 2011-12-13 KLOCKAN: 22:56:04
maria skrev:

Börja med att sluta använda shampo och tvätta med balsam istället. Allt du vill veta om det finns på lockig.se ! :)


marias blogg: http://lillmaadde.blogg.se/
DATUM: 2011-12-14 KLOCKAN: 07:18:15
Helena skrev:

Säger som Emma, fett får ju huden att återfuktas, så det borde nog funka så för hårbotten med! Om du har någon riktigt bra återfuktande handkräm eller sådär, så funkar det nog bra på hårbotten med ;) Kan dock bli lite kletigt :P


Helenas blogg: http://helenaantecknar.blogg.se/
DATUM: 2011-12-14 KLOCKAN: 16:51:11
bortavidmolnen skrev:

jag har precis samma! gick till läkaren oc fick schampoo och någon kräm som har räddat mig! kräämen innehåller kortison som tar bort klådan. :)


bortavidmolnens blogg: http://bortavidmolnen.blogg.se/
DATUM: 2011-12-14 KLOCKAN: 20:29:46

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.