om precis ett år kommer vi tacka gudarna för att vi överlevde dagen. om vi nu överlevde 21-12-12.

Är helt inne i julen för tillfället. Har gjort ischoklad idag, slått in paket, handlat julklappar och haft på mig en röd, stickad tröja. Och ätit några pepparkakor och mandariner. Kan det blir juligare? Tror knappast det. Bara därför bjuder jag på min favoritjulgodis som pappas kusin skickade till mig för ett tag sen:

4 msk vetemjöl, 1 msk kakao, 6 msk smör, 4 msk ljus sirap och 3 dl socker.
Blanda detta i en stekpanna och låt koka på svag värme i ca 10 minuter. Täck en plåt med folie och häll ut daimsmeten. Bred ut smeten så att de blir ett tunnt lager. Låt kallna. Smält sedan 250gr ljus blockchoklad och bred på daimsmeten. Låt stelna. Skär sedan daimen i bitar, slå in i folie och njuuuut av daimen du nyss tillagat.

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.