fågel, fisk eller mittimellan? eller kyckling?

SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN DEL 2:

Varför umgås du inte lika mycket med Marika och Oscar längre? Eller det kanske du gör, bara att det inte står om det i bloggen?
Du är gryyym, fortsätt kämpa!

Jag och Oscar har tyvärr glidit ifrån varandra, vi vill olika saker och till slut fanns det inte tid.
Jag och Marika är däremot lika tajta, bara det att Marikas vardag kantas av plugg, och de få dagar hon är ledig har jag planerat in något annat/är i Umeå/tränar/måste plugga. Men en gång BFF's, alltid BFF's!


Vilka är dina favorit tv-program?

Greys!!!!! Och Desperate housewives såklart, Cougar Town, räknas Stylisterna som ett tvprogram? Tisdagar och onsdagar är mina tvdagar haha!

- Hur behandlar du ditt hår? (det är ju så långt och fint)
- Vart shoppar du helst kläder?
- Vilken är din favoritlåt?
- Hur länge hade du hållt på att gå ner i vikt innan du blev inlagd?
- Hur många kilo gick du ner?
- Hur mycket tränade du när du var som sjukast? Och vad tränade du (tex situps, jogging)
- Har du någon kontakt med den andra Moa (moaornberg.blogg.se)?
- Vad var förbjudet att äta när du var som sjukast? Vad kan du fortfarande inte äta?

- Jag försöker att inte tvätta det alltför ofta och göra inpackningar lite då och då, men jag har alltid haft tjockt hår av bra kvalite, fick min första klyvna topp någonsin innan jul!
- H&M!!!!! H&M i mitt hjärta, alltid H&M!
- Det håller på att hända igen!!!! Annars typ Liquid Confidence, Just can't get enough, One, This = Love och så har jag blivit lite inkörd på Not an angel och självklart lite fler odödliga låtar som förtjänar ett eget inlägg. (intressant?)
- Första gången jag blev inlagd var det väl ungefär 6 månader, mer eller mindre, andra gången 1½ vecka... Och sista gången knappt en månad.
- Alldeles för många!
- Återigen: alldeles för mycket om man tänker på mitt minimala näringsintag. I min värld var det mesta träning, att andas, att prata, att stå upp (!) och att bajsa. Typ.
- Ja, jag och Moa har kontakt. Tyvärr inte så ofta längre, men det tycker jag att vi ska ändra på!
- Allt som gick att stoppa i munnen, vilket inkluderar vatten, tuggummi och allt sådant. Nu äter jag allting men nog har jag en del maträtter och ingridenser som jag fortfarande avstår.


Vem är din största inspiration?
Hur gör du när du sätter upp håret i en sån där boll på huvudet? Den blir så fin!
Vad önskar du dig mest i världen just nu?
Tycker du att BUP är bra och att du blir hjälpt? Man hör så mycket dåliga saker om dem tycker jag.
Anser du att man måste ha varit inlagd på sjukhus för att ha haft anorexi? Vilka kriterier har du "gått" efter?
Vilket BMI har du fått höra är normalt att ha?
Vad ska du göra i sommar?

Sofia Åkerman och Matilda Widmarks mamma!
Eftersom jag har så pass tjockt hår behöver jag inte tupera det något, jag drar bara upp det i en hästsvans, snurrar håret ett par varv runt och fäster med två hårsnoddar+tusen miljarder hårnålar och några deciliter hårspray!
Gratis sms! Är handikappad med mina 0, 42kr på mobilen...
Klart jag har blivit hjälpt! Om inte BUP hade funnits hade jag inte suttit här idag, jag hade varit död sedan en tid tillbaka, tragiskt nog. Och visst, de kan förbättras men det kan väl allt?
Absolut inte! Jag vet faktiskt inte utifrån vilka kriterier jag har gått, jag antar DSM-IVs för Anorexia Nervosa och Ätstörning UNS?
En gång i tiden fick jag för mig att 16 var ett normalt BMI, sedan 18, men hallå? 20!!!! Klart man kan ha 16 som sitt normala BMI, om man är född så, och BMIet eller vikten spelar inte så stor roll, men 20 tycker jag är lagom till min kropp!
Bada, sola, åka moppe, bo i stan, tälta på Trästocks, vara med vänner hela tiden, slösa alla mina pengar på onödiga saker, bo i min bikini och ha den bästa sommaren någonsin!

* vad brukar du äta på en dag nu ungefär?
* om jag inte har fel så "fall du tillbaka" ner i anorexin nån gång och gick ner i vikt igen. Vad var det som gjorde att du fick ett bakslag?

Frukost, lunch, middag, mellis, kvällsfika, om intresset finns kan jag försöka fota en matdag?
Ja, du har helt rätt. Vintern-08/09 bodde jag hemma och var "frisk", i andras ögon. Inombords hade jag aldrig mått sämre och jag är fortfarande förvånad över att jag inte tog mitt liv alternativt blev rejält deprimerad med fetaste ångestattackerna. Jag låtsades att jag var frisk för att bli av med matprogrammet och svälta mig ner till 0 kilo, i april orkade jag inte stå emot längre utan levde ut mina tankar vilket ledde till inläggning.


Älskar din blogg och får så himla mycket inspiration av dig!
Kan du känna att du verkligen inte borde äta nån speciell mat och börja om med att gå ner i vikt? Isf, hur gör du att de tankarna försvinner?
Tack så mycket!!!
Absolut, ungefär varje dag måste jag stå och argumentera för och emot vad jag ska äta. Ska jag äta det eller ska jag skita i det? Den eller den mackan? Lite mer sällan tänker jag att jag ska strunta i allt och kämpa för viktnedgång, men mitt liv är faktiskt helt underbart just nu, jag vill inte förstöra det genom fler Umeåresor och till slut ännu ett vårdintyg och barnpsyk. Vad jag gör för att tankarna ska försvinna? Svårt... Jag försöker se det positiva i mitt liv, tänka att jag faktiskt vill bli frisk. Ibland funkar det, ibland inte. Jag måste verkligen lära mig att hantera mina tankar och känslor!

Hur ser ditt "matschema" ut (om du har något)? Håller du vikten med det?
Jag har ett matprogram från BUP som jag använder som ramar i mitt mat och näringsintag som ser ut såhär:
Frukost: 2 mackor med smör, skinka och gurka. 1 glas jucie. 1 tallrik mjölk+flingor/yoghurt+flingor/gröt+lite mjölk.
Mellis: 2 glas dryck står det i papperet, men jag tar aldrig förmiddagsmellis utan bakar in det i eftermiddagsmellanmålet.
Lunch: 1 portion mat (normalstor=vad är normalt?) och 1 glas mjölk.
Mellis: Jag lägger ihop båda mina mellis och kallar det för fyra delar, en del kan vara t.ex.: frukt, dryck, te, kex, nötter, glass, kaka, yoghurt, nästan vad som helst!
Middag: 1 portion mat och 1 glas mjölk.
Kvällsfika: 2 mackor med smör, skinka och gurka. 2 glas dryck (mjölk, jucie, saft, proviva, te, oboy)
Jag håller vikten med detta schema, ja.


Hur går det med din nya header? Och varför har du två just nu?
Min header är faktiskt helt klar, det är kod och stilmallarna som skiter sig totalt. Jag är less, less, less på att det inte går som jag vill ha det och orkar inte sätta av några timmar per dag för att fixa det.
Två stycken ja, det är Expolorer som har fuckat till det och jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra för att fixa till det.
ISABEL skrev:

SV; hahaha söt! men jag förstår dig:]


ISABELs blogg: http://isabellundmarks.blogg.se/
DATUM: 2011-04-10 KLOCKAN: 13:34:09
Anonym skrev:

Fota en matdag, det vore intressant!


DATUM: 2011-04-10 KLOCKAN: 13:41:36
Anna skrev:

Du skulle vara jättekul om du ville fota maten nån dag. Gör det! =)


DATUM: 2011-04-10 KLOCKAN: 15:29:56

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.