moa: jag tar bussen tillbaka in till stan vid sex, vi ses imorgon! pappa: jag vet:( moa: ????? pappa: jag trodde att du skulle se hockeyn live och blev avis.

Jag har fan kommit långt.
För ett och ett halvt år sedan trodde jag inte att jag skulle vara av med sonden innan gymnasiet började, jag trodde att jag skulle stega in i klassrummet med en vit tjep på kinden.

oktober 09 - oktober 10 - klarade det!

För ett år sedan trodde jag att jag aldrig skulle klara av att vara ensam hemma, än mindre äta vanlig mat. Kyckling var mitt levebröd. Och att jag aldrig skulle kunna sitta på rumpan igen.



april 10 - juli 10 - klarade det!

För ett halvår sedan trodde jag att jag skulle äta med mamma eller pappa tills den dagen jag flyttade hemifrån. Då skulle de betyas ut mot en bästa vän/pojkvän.

september 10 - klarade det... för ett tag sedan!

För tre månader sedan trodde jag inte att jag självmant skulle kunna ta uppstekt pannkaka med grädde och sylt till middag när alla andra redan har ätit.

oktober 10 - mars 11 - klarade det!

Idag tror jag att jag aldrig kommer kunna älska min kropp. Eller tycka att det är okej att äta varje dag, varje vecka, 5 gånger per dag.


Kanske kan jag klara det? Kanske att jag äter 7 gånger per dag om tre månader, bara för att jag vill. Och kanske att jag tycker att min kropp är okej om ett halvår? Till och med älskar den om ett år? Kanske jag kan bli fullt fri och frisk utan dumma tankar?
[kampen tillbaka] skrev:

Du är så stark Moa,jag beundrar dig..

det går..<3


[kampen tillbaka]s blogg: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
DATUM: 2011-04-12 KLOCKAN: 17:49:19
Anonym skrev:



jag tror på dig


DATUM: 2011-04-12 KLOCKAN: 17:53:02
Josefine skrev:

Du är inspirerande hörru, min fina moa! :)


Josefines blogg: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
DATUM: 2011-04-12 KLOCKAN: 17:58:41
Marika skrev:

marika larsson gillar detta inlägg


Marikas blogg: http://marikalarssons.blogg.se/
DATUM: 2011-04-12 KLOCKAN: 18:02:44
Emelie skrev:

Tro mig, du kommer klara det om du vill det själv!

Jag tror på dig! Du har kommit så långt :)


Emelies blogg: http://umbrellastormm.blogg.se/
DATUM: 2011-04-12 KLOCKAN: 18:08:06
F E L I C I A skrev:

Även om du inte är nöjd med din kropp nu, så kanske det är en liten tröst att jag tycker den är fullkomligt underbar. Din kropp är vacker. Supervacker. Vi kan byta?


F E L I C I As blogg: http://flickamedkjol.blogg.se/
DATUM: 2011-04-12 KLOCKAN: 19:45:02
Caroline skrev:

Du har kommit otroligt långt och kan komma ännu längre, du ska vara stolt över dig själv! Och tänk på alla du hjälpt, inspirerat och stöttat under tiden!

kämpa på! <3


DATUM: 2011-04-12 KLOCKAN: 20:34:45
oscar skrev:

Jag tror du kommer klara det! Du är så bra Moa!!


DATUM: 2011-04-12 KLOCKAN: 20:36:04
Fröken Räv skrev:

Klart du klarar det, herregud! Du är så himla stark. Bara att du driver den här bloggen och är en så himla bra inspiration för andra tjejer med ätstörningar är helt fantastiskt. Heja dig!


Fröken Rävs blogg: http://www.frokenrav.com
DATUM: 2011-04-12 KLOCKAN: 20:46:51
Mamman skrev:

Du ska vara STOLT över alla stora framsteg du gjort! Jag är stolt över dig!


DATUM: 2011-04-12 KLOCKAN: 21:23:30
sara skrev:

jag tror på dig :)


saras blogg: http://sarasteinhooltz.blogg.se/
DATUM: 2011-04-12 KLOCKAN: 22:07:21
karin skrev:

Beundrar dig jätte mkt! läser din blogg och blir lika pepp och glad varje gång. Du är så fin och verkar genom snäll <3


DATUM: 2011-04-15 KLOCKAN: 17:59:06
Malin skrev:

Kom av en slump in på din blogg idag, men vet att jag för längesedan följt din blogg. Blir så galet imponerad av dig, och din underbara personlighet.



Ville bara säga det.


Malins blogg: http://www.livetochkarleken.com
DATUM: 2011-04-21 KLOCKAN: 08:03:37

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.