imorgon börjar gruppen, vad ska jag ha på miggggggggg?

Många säger att det bara är att bestämma sig. En del säger att man måste bestämma sig om och om igen och en del påstår att man måste bestämma sig och få massa hjälp. Jag tror på att man måste bestämma sig om och om och om och om igen och utöver det ha det jävligt tufft. Jag tror på att man måste vilja, har man inte viljan kan man lika gärna skita i det. För att bli frisk måste man utmana, hela tiden, man måste vara beredd på fajt hela tiden, aldrig "ta en paus", vänta eller sitta på händerna. Vilket jag gör. Ofta. Måste jag inte utmana gör jag det inte, även om jag vill bli frisk. Om någon skulle bestämma att jag var tvungen att äta glass till mellis istället för ett äpple skulle jag göra det, med några liter ångest som topping. Och självklart en massa tårar och "jag ska inte!" första gångerna, men sen skulle det vara okej. Om jag skulle hitta på samma sak själv skulle jag nog inte ha lika mycket ångest, men det skulle nog inte hända inom det närmaste året. Även det är dubbelt. Jag vill kunna själv, men jag kan inte själv - om ni förstår skillnaden? Ungefär samma är tillexempel att när jag ville äta middag hos Stina så gjorde jag det, men jag ville inte äta skollunch, ändå gjorde jag det, men då hade jag en massa ångest, vilket jag inte hade hos Stina.
Så, fram med boxningshandskarna och plocka fram viljan och bara gör! Skit i vad Ana skriker i ditt huvud, hon har fel. Hon har alltid fel. Lyssna på ditt sunda förnuft eller din friska omgivning som vill dig väl!

förklaring till förra inläggets rubrik; vi skulle vara patienter idag på OP:n när man skulle lära sig att bädda med en patient i sängen. en tjej sa, när jag slappnade av för att verkligen spela sjuk, "oj, oj, vilken tung patient!". gråter inombords. gråter blod inombords.
älskar denna bild på mig och min syster!
anna skrev:

Vilken korkad brud som sa så! Människor med behov att kalla andra saker, komma med falska påståenden om andras kroppar, har väldigt stora problem. Förmodligen har hon själv blivit mobbad för sin kropp. Vilket typ 99% personer på jorden har. Moa, jag blir kallad tjockis lite då och då, men jag vet att det är korkade, falska kommentarer som halkar ur munnen på folk som inte tänker till. De vet att du är sjuk, och det är förmodligen lite okänt och skrämmande för dem. Därför kan det vara "lättande" för folk att komma med "frisk-kommentarer", kommentarer som friska kan hantera. För att hon helt enkelt inte klarade av att hantera att något är på tok hos dig. Detta är vad jag tror, och mycket stämmer nog. För du, du, du, du är INTE TUNG. Korkad tjej som sa så, ingen riktig vän. Bry dig inte hjärtat <3



Man brukar kalla bebisar på 3 år för tjocka och tunga. De väger knappt 10 kg. Är de tunga? Eller är det helt enkelt så att människor inte ska bäras runt? Särskilt inte när man är över 5. Tänk på det. Du är fantastisk och en så stor inspiration. I vintras fick jag inte ens fråga om du ville bli frisk. Nu har du två peppande bloggar. Moa, du är fantastisk <3


annas blogg: http://odaskamp.blogg.se/
DATUM: 2010-09-29 KLOCKAN: 15:43:08

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.