alltså jag vet inte varför man andas??

Jag älskar att ge folk komplimanger, men bara om jag menar det, nej men jag älskar att berömma folk för vad de gör bra, och jag vill så gärna att de ska ta in det, att de ska förstå att jag menar det! Men jag vet själv att jag inte tar emot komplimanger eller beröm. Julia gjorde en bra jämförelse idag, att det är som en sil. Man fångar upp de dåliga sakerna i silen och analyserar och tänker på den dåliga kritiken medans berömmet åker igenom silen och aldrig tas upp. För så är det verkligen! Jag kommer precis ihåg vilken outfit någon hade kommenterat att "jag passade i lite kurvor" men var det någon som skrev på samma inlägg att jag hade klätt mig snyggt eller att jag var fin, jag minns inte? Jag vet att jag är långt ifrån ensam om att fungera så, jag är rätt övertygad om att det är ovanligt, utrotningshotat att fungera tvärtom; att de bra sakerna stannar och de dåliga åker igenom. Rätt skumt egentligen, hur blev det så? Vilket litet barn håller inte med när man säger att den är söt? Har aldrig hört någon som har nekat faktiskt. När blev det så? Var det när man fyllde åtta eller var det när man började skolan? Vad tokigt egentligen... Och vad superdåligt!...
colamartin och fantaedvin höhö
Caroline skrev:

Jaa beröm är svåra saker att ta till sig - varför är det så? Jag tror vi är rädda för att vara bra, det är ett svenskt "thing", för här får man inte sticka ut och vara någon speiell, man ska vara som alla andra. Man får inte vara bäst och inte sämst, normalitet ska vi sträva efter. Först måste jag säga att jag tycker vi får vara precis vem vi vill! Och så tycker jag att vi ska ta till oss det positiva andra säger till oss, än hur mycket det kanske tar emot. Om det inte känns bra just nu så kanske det känns lättare att handskas med senare, så bevara dem i minnet och ta fram då du som mest behöver dem. Jag fick en komplimang för många år sedan, då de verkligen behövdes, som fortfarande ploppar upp i mitt huvud ibland.

- Får du många komplimanger?

- Näe, svarar jag.

- Det borde du!

Och du; du är grym! Du kämpar och kämpar, slår slag för slag och lyckas bit för bit ta ner din motståndare än hur jobbigt du tycker att det är. Du är otroligt stark, en förebild för många, trots bakslag och jobbiga dagar. Sluta aldrig kämpa Moa!


DATUM: 2010-09-23 KLOCKAN: 21:46:27
CISSI skrev:

SV Tack, ska lyssna!


CISSIs blogg: http://ceciliaeklund.blogg.se/
DATUM: 2010-09-23 KLOCKAN: 21:50:34

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.