jag älskar nyrakade ben+nyinsmörjda, vill inte sätta på mig byxor, vill sova på mina ben!

Jag gör en Isabel och skriver hur mitt liv såg ut för... ett tag sen.
FÖR 15 ÅR SEN... Var jag lite mer än 1 år, jag hade lärt mig gå och antar att jag kunde prata litegrann? På min 1års dag hade jag en vinröd sidenklänning och en vit rosett i håret. Det minns jag... från fotoalbumet...

FÖR 10 ÅR SEN... Var jag 6 år och hade börjat förskolan, jag tyckte inte om att gå i förskolan. Jag vill inte vara minst i klassen, vilket jag var. Filippa var ½ år och satt alltid i vagnen när mamma hämtade/lämnade mig på skolan.

FÖR 5 ÅR SEN... Var jag 11 år och gick i femman. Jag och Marika hade precis börjat lära känna varandra och min favorittröja var en vit tshirtskjorta med blå, röda och silvriga ränder. Jag hade kort hår.

FÖR 3 ÅR SEN... Hade jag börjat sjuan och mådde inte alls bra. Hade mycket ångest och kände mig värdelös även om det än inte hade gått ut över maten.

FÖR 1 ÅR SEN... Var jag inskriven på avdelningen, jag grät nästan varje dag för att jag var den enda i halva Norrland som behövde dygnet runt vård, dessutom hade jag varit inlagd längst av alla de som var där en vecka och sen for hem. Jag hade sond och ville inte bli frisk, jag hade inget att kämpa för.

FÖR 6 MÅNADER SEN... Var det maj och jag mådde bättre än någonsin, jag älskade att gå i nian och hade världens finaste vänner. Jag var jättesugen på att fara på klassresa utan föräldrar (vilket inte blev av, hade med mig pappa) och börja sommarjobba på dagis.

FÖR 3 MÅNADER SEN... Var det augusti och jag var väldigt orolig för skolstarten. Jag, Marika och Oscar levde livet uppe på deras moppar och vi frös i korta shorts?

FÖR 1 MÅNAD SEN... Var jag nyfyllda 16 år, hade precis börjat grupp och äntligen hittat kavajen jag letat efter så länge!

FÖR 1 VECKA SEN... Var jag glad, jag kände mig behövd och fin. Jag skulle snart få räls och var med Oscar.

IGÅR... Var jag hos Frida och såg film med en massa härliga människor, det var jättetrevligt!

IDAG... Har jag duschat, sett ett hemskt tvprogram på trean, plockat mina vildvuxna ögonbryn och skärt mig på rakhyveln.

IMORGON... Ska jag fara till Umeå en sväng, sen spela lite piano och tillbaka till skolan, har faktiskt saknat att ha något att göra på dagarna...
amanda skrev:

sv: tack så mycket.



det där var intressant att läsa. synd det där med inskriven "/ <3


amandas blogg: http://liindstrand.blogg.se/
DATUM: 2010-11-07 KLOCKAN: 20:07:01

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.