ojojoj vad läskigt det är att skriva det här, tänk om ni som har samma sjukdom tycker jag är "dålig"? att jag inte bör räkna mig som sjuk när jag äter glass? att jag är ett riktigt fetto?

Jag var ju i Umeå idag, och hade familjesamtal. Usch, vad jag hatar de samtalen, men idag var det ändå hyffsat bra. Vi kom fram till att jag ska byta ut melliset mot andra saker än just frukt+dryck. Jag är otroligt less på äpple, majs (trodde aldrig jag skulle säga det!) och mandariner, samtidigt som jag måste ta ytterligare några kliv framåt. Så, när jag lämnade Umedalen hade jag en lista med mig med saker jag kan äta istället.
- En bulle, pepparkaka, annan kaka.
- Två kulor glass+sås.
- Yoghurt, åå, älskade Safari!
- Torkade frukter eller nötter.
- Oboy.
Läskigt som satan ska jag erkänna! Är livrädd för de där extra kalorierna som kanske gömmer sig i nötterna, som egentligen är nyttiga, men mina hjärnspöken har hittat på att yoghurt, nötter, torkad frukt, oboy, glass och kakor är onyttigt. Vilket det ju egentligen inte är, det kan jag säga till andra, att det är ju självklart att du inte går upp i vikt av att äta en kaka en gång per dag, men när det gäller mig själv gäller inte detta. I min värld går jag upp tiotals kilon om jag äter annat än vatten och gurka, vilket jag märkt inte är sant. Turligt nog har vi matchat in en somatiskt koll om 2 veckor, då får jag se om vikten har rusat upp bara för att jag har ätit sånt som jag tycker om, sånt som är gott. Jag har tre löften till mig själv:
1. Det är okej att äta kakor, oboy och glass. Det är gott!
2. Ät inte kakor bara för att, ät det för att njuta, alltså ska jag bara äta de kakor jag tycker om!
3. Jag kommer inte bli tjock(are) - blir jag tjock(are) får jag helt enkelt se upp då!
Utmaning här alltså, men en utmaning som jag tycker om, vem gillar inte en nybakt bulle+mjölk?
ebba skrev:

haha tänk på mig. Jag käkar godis i massor varje dag och har tydligen anorexia ändå!

Hoppas allt är bra med dig sötnos!


ebbas blogg: http://ebbsillon.blogg.se/
DATUM: 2010-11-08 KLOCKAN: 20:29:30
s skrev:

Klart du klarar det där Moa! Tänk hur gott det faktiskt är!


DATUM: 2010-11-08 KLOCKAN: 20:45:54
s skrev:

Klart du klarar det där Moa, det vet jag :) Och hur gott är det inte egentligen?! :)


DATUM: 2010-11-08 KLOCKAN: 20:46:30
Jossi skrev:

Det där fixar du Moa, jag tror på dej verkligen! Om du bara vill o bestämmer dej för det så går det, och tjock... inte en chans att du kmr bli det! Kram <3


Jossis blogg: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
DATUM: 2010-11-08 KLOCKAN: 20:50:23
rebecca skrev:

du klarar det! <3


rebeccas blogg: http://rebeccalindskolds.blogg.se/
DATUM: 2010-11-08 KLOCKAN: 20:54:37
Mamman skrev:

Du är klokast och bara helt bäst!!


DATUM: 2010-11-08 KLOCKAN: 21:45:31
Helena skrev:

Åh! Jag tycker inte att du är dålig, jag tycker att du är jättebra :D

Och åh, alltså torkad frukt är så himla gott! Torkade plommon <3! Jag brukar skära dem i bitar och blanda med frysta blåbär, sedan stället jag det i kylen över natten och har på gröten/yoghurten nästa morgon! JÄTTEGOTT :D Och osvavlade (typ bruna) torkade aprikoser är så hiimla gott :) Kram på dig!


Helenas blogg: http://helenaantecknar.blogg.se/
DATUM: 2010-11-08 KLOCKAN: 21:58:25
Jassi skrev:

Sötis, spännande att du har exakt samma tankar som jag :) Men det är klart att ingen egentligen tänker att man är frisk för att man äter glass. Och det är klart att man vet att det är okej, eller MER än okej, att äta sånt. Helt normalt. Det gäller bara för oss att förstå det också.


Jassis blogg: http://danceaddiction.blogg.se/
DATUM: 2010-11-08 KLOCKAN: 22:10:18
aww skrev:

Du klarar det! <3


awws blogg: http://amandawahlgren.blogg.se/
DATUM: 2010-11-08 KLOCKAN: 22:13:06
Maria skrev:

u ska se att deet där kommer gå bra. Man kanske går upp precis när man har ätit, men om man väntar en stund och vilar efter det så går man ner till sitt vanliga jag :) Du har ett liv, så njut njut Moa. Du är stark kämpa på :)


DATUM: 2010-11-08 KLOCKAN: 22:25:04
rakel skrev:

heja moa! du klarar det här!


rakels blogg: http://rakeleklund.blogg.se/
DATUM: 2010-11-08 KLOCKAN: 23:48:58
MATILDA skrev:

Tusen tack ! Det är två olika halsband. Det med korsen kommer från Lindex, och det andra från bikbok :D


MATILDAs blogg: http://nyheter24.se/modette/lifebymatilda/
DATUM: 2010-11-09 KLOCKAN: 08:08:59
Lisette skrev:

Vet du hur glad jag blir när jag läser det här? Typ så glad att jag blir helt bubblig i magen! Och det är ju klart som solsken att du inte går upp en massa i vikt av att äta saker du tycker är gott, men det vet du ju innerst inne för du är ju så klok. Go Moa!


DATUM: 2010-11-09 KLOCKAN: 09:27:58
Tove skrev:

gud va gullig du är, du får jättegärna mitt nummer; 0768658563!



och moa.. vadå "inte lika sjuk som andra", asså, inte för att jag tror att det glädjer dig, eller jag vet inte.. men jag har alltid sett dig som fruktansvärt sjuk, verkligen lite smågalen, och alla vet att du ÄR sjuk även då du äter sånt här.. annars hade det ju inte varit världens grej!



Om det känns bättre kanske du inte behöver fokusera så mycket på hur "friskt" det är att äta kakor och dylikt, för det är ju trots allt inte friskt när man tänker på det så mycket som du (vi) gör.



Du är en riktig kämpe Moa, jag är glad att ha dig vid min sida i den här kampen! <3


Toves blogg: http://flavigry.blogg.se/
DATUM: 2010-11-09 KLOCKAN: 09:51:55
Emma skrev:

MOA JAG ÄR SÅ JÄVLA STOLT! jag vet att du klarar det gmn! Du är stark, modig och underbar! Kämpa på <3


Emmas blogg: http://friatillsammans.blogg.se/
DATUM: 2010-11-09 KLOCKAN: 11:47:18
Cilla skrev:

Du kommer klara det, är alltid läskigt med nya förändringar i kosten men helt klart värt det! Och godare om inte annat :) <3


Cillas blogg: http://bloodysabbath.blogg.se/
DATUM: 2010-11-09 KLOCKAN: 14:20:33
halläng skrev:

Moa du klarar det, du har kommit så himla långt! Jag har sagt det förut men säger det igen, du är en sån himla stark tjej och förtjänar att må bra!



DUNDERKRAM linda!!


DATUM: 2010-11-09 KLOCKAN: 16:22:33
ISABEL skrev:

du är stark beijb!

finns bakom dig varje steg du tar.<33


ISABELs blogg: http://isabellundmarks.blogg.se/
DATUM: 2010-11-09 KLOCKAN: 17:45:32

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.