hjälp mig!


Om du inte redan visste det så är du hemskt underviktig, ditt hjärta tar så hemskt mycket stryk, du kanske inte bryr dig, men det kommer du göra sen! Efter att jag gick ner galet mycket "första" gången blev jag inlagd så fort jag gick ner några kilo eftersom mitt hjärta inte pallade. Jag gick ner galet mycket första gången jag blev inlagd, sen blev jag utskriven och gick upp i vikt, och därefter blev jag inlagd jättefort eftersom mitt hjärta inte pallade en till svält. Jag skulle gissa att du ligger på ett långt trappsteg, där det tar ett tag innan du går ner mer, vilket är bra, då blir det lättare att gå upp igen.
Vilket är meningen med dagvård, eller all vård överhuvudtaget, eftersom du inte kan bli frisk utan att vara normalviktig. Du kan inte ens påbörja någon längre behandling eftersom hjärnan inte fungerar som den ska innan din mens har kommit tillbaka. Tyvärr betyder äta normalt gå upp i vikt, det kan ta ett tag att komma upp i normalvikt eftersom din kropp kanske tar åt sig precis allt vilket gör att ingen viktuppgång sker. Om det blir så kommer du antagligen få näringsdrycker. De gånger jag har varit inlagd har jag haft sond, och fått sondnäring vilket har högt energiinnehåll, det är svårt att inte gå upp i vikt.
Jag tycker verkligen du ska börja dagvård, när du går upp i vikt kommer även ångesten sänkas, hur svårt det än är att föreställa sig, så är det. Be om mer info av din behandlare, vad som kommer hända med din kropp, vad dagvården innebär, vad du ska äta, vilket stöd du får osv. Kom ihåg att alla bara vill dig det bästa!
Har du mer frågor eller bara vill skriva av dig, skicka ett mail! [email protected]
L skrev:

Jag kanske är konstig eller trött men jag förstod inte "Efter att jag gick ner galet mycket "första" gången blev jag inlagd så fort jag gick ner några kilo eftersom mitt hjärta inte pallade." Som sagt, jag kanske bara är trött, jag vet inte haha.


DATUM: 2010-05-15 KLOCKAN: 20:48:29

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.