klassresa, klassen men ingen klasse

Jag har haft en tung dag, jobbigt familjesamtal där allt handlade om klassresan som inte ser ut att bli som jag har tänkt det. Det blir att kämpa i helgen och sen smida bra planer med min behandlare på måndag för att jag ska fara. För om min madre ska följa, då far inte jag.
Tänk er, om 10 år, då kommer mina klasskamrater komma ihåg mig som den där sjuka flickan som var borta hela högstadiet och sen följde hennes mamma med på klassresan. Jag vet att det kommer bli så. Jag vill bli ihågkommen som hon som var en riktig kämpe, som alltid var glad och snäll. Det kommer säkert hamna ett "hon med anorexi" där också, men det får vara okej. För jag har varit sjuk nästan hela högstadiet, men jag hoppas de kommer minnas mig som hon som började i behandling och blev bättre. En socionomstudent som var på avdelningen berättade om en klasskompis till henne som blev sjuk när de gick i samma klass, hon kom ihåg henne som den som var så glad, så glad, men sen blev sjuk och blev en helt annan människa, som åkte fram och tillbaka till sjukhuset, men när hon lämnade klassen lämnade hon den för att hon skulle börja en behandling, MHE kliniken tror jag hon for till.
Jag tycker det är rätt tragiskt att jag kommer lämna 9c om bara 2 veckor. Jag trivs i min klass, egentligen trivs jag med alla nior på Örjansskolan, det är lite synd att jag först nu har kommit tilllbaka på riktigt, och det är först nu som man kan umgås med alla lite huller om buller, det är inte så noga, bara man har kul.
Vi får väl hoppas att jag får en awesome klass på Balder också, och att man kommer fortsätta att ha kontakt och att träffa sina gamla classmates.
ylva skrev:

gud så roligt att få läsa att det går frammåt!

och jag tror nog inte att det blir en anorexi stämpel, utan man komms oftast ihåg som den som kämpar! :)


ylvas blogg: http://ylvahelmerssons.blogg.se/
DATUM: 2010-06-03 KLOCKAN: 21:39:57
sofie skrev:

Det verkar gå bra för dig nu =) vi hoppas fortfarande att det ska bli bra med dig =)



Har du kommit in på Balder =) Blev det VOC?? =)


sofies blogg: http://soffan93.bloggplatsen.se
DATUM: 2010-06-03 KLOCKAN: 22:49:36
emelie skrev:

Fortsätt behålla kontakten med dina klasskamrater då du börjar gymnasiet! Man kan aldrig få för mycket vänner, och du lär garanterat hitta fler på balderskolan! :-)



Oroa dig inte för gymnasiet, det kommer gå sååå bra!

Det kanske känns lite otäckt de första dagarna, men du finner snabbt vänner!

Det kan vara skönt med miljöombyte, "börja om från början".

Dessutom känns det väldigt roligt att du tänkt gå Omvårdnads :-)

då ses vi nog i koridorerna, lite här och där!

Ta hand om dig.



KRAMAR


emelies blogg: http://eemelieberg.blogg.se/
DATUM: 2010-06-05 KLOCKAN: 00:56:46

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.