ja, jag undrar jag också. var är savetterna??? de är slut. tyvärr. måste fylla på mitt förråd.

Dag 07 – I min handväska

Nu, när jag har min älskade, varma dunjacka med enorma fickor är det fickorna som får agera väska för mig. Stoppar ner allt jag hittar på gatan i dem, brukar bära omkring på systemkameran där ibland, lite vad som helst kan man hitta. Har städat där i för inte länge sen, så nu ser den sina bättre dagar. Undra hur länge det kommer hålla? I höger ficka har jag börsen (för att inte glömma busskortet!!!), ett örhänge, mina fjärilsnycklar och den obligatoriska tandborsten som hör till när man har en vacker räls som maten fastnar i. Älskar den.
Vänster ficka är fattig som satan, ett råååsa läppsyl, halvfungerande hörlurar och sånna där knappar som man sätter på om en lossnar. Vad är roligare än att sitta och försöka bygga ihop dem när man har tråkigt?
Sen har jag ju självklart med mig en massa småsaker i väskan också, pennor, ringar, snoddar, hårnålar, medicinburkar och ett hav av tamponger. Andra saker som brukar få hänga med är vantarna, kalendern, fler medicinburkar, busstabellen och lite andra skrivböcker och gamla papper från stenåldern.
Underbart!
Mou skrev:

Det ser ungefär ut som i mina fickor och i min väska. Speciellt det där med småskit, haha! Man kan hitta lite allt möjligt om man stoppar ner handen i min jackficka faktiskt. Tandborsten är förövrigt räddaren i nöden när man har räls. Det är inte speciellt mysigt att gå runt med ett helt matförråd i munnen. Fast nu är jag så lyckligt lottad att min räls är borta för gott, och därför har kunnat överge min finfina vän.



Hoppas att du får en fin dag i morgon! :)


Mous blogg: http://mariposas.webblogg.se/
DATUM: 2010-12-08 KLOCKAN: 22:26:35

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.