på ett sätt är jag jättearg på honom. på ett annat sätt vill jag att han ska säga förlåt. på ett tredje sätt vill jag att han ska tycka om mig. igen.

Dag 26 – Mina rädslor

Att någon i min närhet ska dö, spelar ingen roll om det är en kille från paralellklassen i nian eller någon helt annan. Fast värst skulle det vara om mamma/pappa/någon av syskonen/Marika/Oscar skulle dö. Jag har faktiskt gjort upp en strategi hur jag skulle göra om någon av dem dog. Skulle Marika dö skulle jag t.ex. bo hos Oscar.

Att Marika eller Oscar ska "byta ut mig" mot någon lite smartare, lite bättre, lite roligare, lite snyggare osv. Jätterädd är jag.


Att bli strålad av mobilen och då cancer. Rätt ofta inbillar jag mig att jag känner strålningsvågorna ut i kroppen, det sticks och tar lite ont, och jag känner hur cellerna får fnatt och blir cancerceller.

Mörkret. När jag ska sova måste jag lysa med mobilen för att "hitta" till sängen och intalar mig tusentals gånger att "jag är inte rädd". Min rädsla för mörkret, utom det utomhus och att bli våldtagen osv. kom faktiskt sedan jag blev sjuk. Rätt knäppt faktiskt.

Att dö. Det var nog det som räddade mig från att ta livet av mig för ett, två år sedan. Att jag är så rädd för att dö, för att missa något eller för att göra någon annan ledsen.

Att såra någon eller på något sätt få någon av må dåligt. Säger jag något taskigt om någon måste jag som "väga upp" det med någon snällt. Som t.ex. att jag säger att någon har fula brallor säger jag alltid "men hon är säkert snäll ändå!".

Att det ska börja brinna i huset och alla våra saker skulle försvinna. Och att jag ska råka göra något brott så att jag hamnar i fängelse. Jag förstår inte hur man kan råka göra något sådant, men jo, det gör jag.

Att jag aldrig ska bli frisk eller att jag kommer spurta upp i vikt om jag börjar äta annars än vad jag göra nu. Rätt konstigt att jag är rädd för att inte bli frisk, samtidigt som jag är rädd för att bli för frisk.

Att blöda igenom när jag har mens och att folk ska skratta åt mig.
Eller egentligen, överhuvudtaget att jag får folk att skratta åt mig. Hemska tanke!

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.