tre fina, equalize och att leva under lika villkor

Hej! Länge sen sist, jag tänker ofta att jag vill skriva av mig lite och helst av allt visa fina outfits. Som aldrig blir av. Ops.
 
Vad jag egentligen tänkte berätta om var en himla bra grej. Som många av er säkert redan vet tror jag på lika villkor för kvinnor och män. Jag vill tjäna samma pengar som en man, jag vill ha samma makt och sällan bli ifrågasatt på grund av mitt kön. Jag vill inte att mannen ska vara normen och att jag, på grund av mitt kön, ska vara mindre duktig eller kompetent till vissa saker. Jag vill att mina framtida barn ska få samma villkor, oavsett kön.
 
Mina tre fina vänner, Marika, Lisa och Frida tänker likadant och tog saken i egna händer. "Idag är vårt samhälle indelat i två specifika fack, tjejer och killar." "Men någon måste ju göra något, oavsett liten eller stor åtgärd och som man brukar säga "Rom byggdes inte på en dag"."
De bestämde sig för att designa tygpåsar för båda könen. Inga herrpåsar och inga dampåsar. Tygväskor, för alla. Att de dessutom är svinsnygga är ju bara ett plus!
I skrivande stund finns det tre tryck och redan den 14-15 mars går de att hitta dem på UF-mässan i Skellefteå! Annars går det att beställa via deras blogg: http://equalize.blogg.se tips!!

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.