elegant? ren? nobel? jag trodde det helt enkelt kallades sjukligt smal.

Hur en person kan komma på att göra Barbie ännu smalade är för mig oförståeligt. Hur en förälder kan köpa denna docka till sitt barn förstår jag inte heller. Hur barnens hus tänker är en gåta. Men värst av allt: jag kan inte tänka mig att Barbie ska se ut på något annat sätt.

Jag tror inte det finns något jag kan säga eller tillägga för att göra denna diskussion fulländad, istället tänkte jag bara uppmärksamma att detta inte är okej. Inte någonstans.
Och med tanke på att barnen själva inte förstår vilken effekt deras leksaker har för deras syn på människor måste föräldrarna ta ansvar. Att ta ansvar betyder att inte köpa anorexidockor.
Det är som om luften tar slut, jag är så arg och jag får inte ner min ilska i ord. Men helt plötsligt är jag bara utpumpad. Kolla Facebooksidan istället.
Hanna skrev:

Så hemskt. Usch. De smala kroppsidealen trycks omedvetet in i huvudet på små flickor. hatar det.


Hannas blogg: http://pirathatten.blogg.se/
DATUM: 2011-10-20 KLOCKAN: 20:44:57
sara skrev:

helt sjukt. otroligt, finner inga ord. nej, usch


saras blogg: http://misssteinholtz.blogg.se/
DATUM: 2011-10-22 KLOCKAN: 10:03:36

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.