jag blir så ledsen när jag inser hur mycket tid jag har spenderat med att hata mig själv. när tar detta slut?

Guldig klänning och vita knästrumpor. Sond i näsan och kort hår. Det känns som en evighet sen jag var 14 år och var hemma på min andra permission från avdelningen. Vi gick till kyrkogården och tände ett ljus för gammelmormor och gammelmorfar, precis som ikväll. Och precis som vi alltid gör när vi är där kikar vi till grannens grav. Och jag blir alltid lika nere, det är så hemskt att det är så många kroppar som ligger där, under jorden. Och jag är så rädd att kliva på dem.

Att det är 3 år sedan jag var så förvirrad, så maktlös är ganska otroligt. Och ganska hemskt. Jag visste ingenting och med min bestämda vilja och tjurskallighet blev det ofta fel. Jag hade inga vänner, trodde jag. Jag ville läsa ikapp alla ämnen i skolan, trodde jag. Jag ville bli frisk, trodde jag. Det är så svårt att förklara det där stora garnnystanet fullt med knutar som var mina tankar under senhösten och vintern 2008. Allting var kaos och inte gjorde sig saker bättre för att jag vägrade prata med mina föräldrar.

Att det är 3 år sedan och jag inte är frisk än är ganska så hemskt. Jag är fortfarande kvar i helvetet, men bara med en liten del av kroppen, tack och lov. Jag har tagit flera steg framåt, jag har rett ut garnnystanet och kan för det mesta förstå vad jag vill och vad kroppen behöver men än är jag inte i mål. Även om det ser ut så.

Varför hände detta mig? Varför just jag? Varför någon överhuvudtaget? Jag var så liten. Så oskyldig. Så hjälplös med så många runt omkring mig som ville hjälpa. Varför tog jag inte emot hjälpen? Varför är jag fortfarande kvar? Jag är ju stor nu. Nästan vuxen.
bortavidmolnen skrev:

du är så stark!


bortavidmolnens blogg: http://bortavidmolnen.blogg.se/
DATUM: 2011-11-05 KLOCKAN: 21:48:50
Josefine skrev:

fina moa! <3


Josefines blogg: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
DATUM: 2011-11-05 KLOCKAN: 22:15:21
CISSI skrev:

SV "Från den 1 augusti 2009 gäller att din hästs behov av social kontakt ska tillgodoses". Vissa djurskyddsinspektörer anser detta som riktlinjer men vissa som lag, man kan alltså åka dit på det om man har sin häst ståendes själv.



Hästar behöver inte gå i samma hage men de ska stå i samma stall som andra hästar eller andra nötkreatur. Hästar är ju flockdjur.l


CISSIs blogg: http://ceciliaeklund.blogg.se/
DATUM: 2011-11-06 KLOCKAN: 02:21:38
isabel skrev:

finaste bästa moa! <3


DATUM: 2011-11-06 KLOCKAN: 11:02:05
Julia skrev:

Du klarar det Moa, du är stark <3


Julias blogg: http://julianorens.blogg.se/
DATUM: 2011-11-06 KLOCKAN: 11:46:40
Caroline skrev:

<3


Carolines blogg: http://carolinesvirrvarr.blogg.se/
DATUM: 2011-11-06 KLOCKAN: 12:27:45
hilda skrev:

sv: utöver det vanliga?


hildas blogg: http://hildajansson.blogg.se/
DATUM: 2011-11-06 KLOCKAN: 23:46:45

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.