jag hoppas verkligen att det finns fler än 10 anledningar. och om någon har en bra anledning till att fortsätta vara sjuk: bring it to me!

10 anledningar till att bli frisk:


1. För mamma och pappas skull. För att de alltid ställer upp och alltid ha gjort. För att de har mått så dåligt tack vare mig. För att de ska få se sin dotter må bra. För att jag älskar dem.


2. För mina syskons skull. För att de inte ska behöva ha en äldsta syster som bor på sjukhus. För att de är värda mer "mamma och pappa tid". För att de inte ska behöva höra mig skrika, gråta och slå sönder saker. För att jag älskar dem.


3. För Marikas skull. För att hon inte ska behöva trösta mig hela tiden. För att vi ska kunna äta tillsammans. För att jag älskar henne.


4. För skolans skull. För att jag ska få fulla betyg. För att jag ska orka plugga. För att jag ska kunna bli vad jag vill.


5. För att jag ska få göra saker jag älskar.


6. För att jag ska kunna och vilja äta saker som är gott. För att jag inte ska vara äcklad av mat. För att jag inte ska ta ut all ilska på maten. För att överleva.

7. För att jag älskar sommaren. För att inte ska behöva nojja över min kropp när jag visar lite hud. För att kunna sola utan att börja gråta. För att leva livet.


8. För att jag älskar kläder. För att jag ska kunna klä mig hur jag vill. För att jag ska "fylla ut" riktiga storlekar. För att jag ska våga ha på mig vad jag vill. För att jag ska orka lägga ner tid på det. För att jag inte ska skämmas över vad jag har på mig eller ser ut.


9. För att jag vill ha barn. För att jag vill kunna få barn. För att jag vill ha en fungerande kropp.


10. För min egen skull. För att jag vill leva tills jag är 112. För att jag vill njuta av livets alla goda stunder. För att jag vill göra någon nytta i världen. För att jag vill tycka om mig själv. För att jag vill att andra ska tycka om mig. För att jag är värd det.
karin skrev:

Underbar lista som ger massa pepp även för mig. Du är fantastisk inspiration. Och du är jätte jätte vacker. <3


DATUM: 2011-03-13 KLOCKAN: 00:53:24
sara skrev:

du är så himla fin! du förtjänar att må bra, ser upp till dig<3


saras blogg: http://sarasteinhooltz.blogg.se/
DATUM: 2011-03-13 KLOCKAN: 10:19:53
Caroline skrev:

en helt suverän lista!!

gillar speciellt nr 10 <3


DATUM: 2011-03-13 KLOCKAN: 12:37:18
Hanna skrev:

Tänkte slänga in en kommentar på hur bra mål du har, jag vet dock inte hur jag ska formulera mig. Du förstår nog inte hur fin jag tycker du är, alla förtjänar att må bra och då även du! Kämpa på!


Hannas blogg: http://haannajo.blogg.se/
DATUM: 2011-03-13 KLOCKAN: 20:16:54
Hanna skrev:

För att det är så förbannat tråkigt att vara sjuk. Det tycker jag är en bra anledning. Vem tusan trivs egentligen med alla dom regler och begränsningar man sätter upp för sig själv. Vem tycker att livet är häftigt när man storgråter för att det var någon annan som bredde en macka åt en, fast det bara var av ren omtänksamhet.


Hannas blogg: http://uppfortsomfan.blogg.se/
DATUM: 2011-03-20 KLOCKAN: 17:07:51
rebecca skrev:

du är så värd allt det där! gosh blev så rörd av det här inlägget att jag började grina...you can do it!!!!!


rebeccas blogg: http://rebeccalindskolds.blogg.se/
DATUM: 2011-03-21 KLOCKAN: 14:48:34

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.