once upon a time it was a mother, a sister and me. what we did? bought morötter!

Sagan om morötterna

Någon gång under våren - 10 läste jag i någon tidning om ett par byxor som var lite mer dressade än vanliga haremsbyxor. De kallade modellen för "morotsform". Jag föll pladask och bestämde mig att införskaffa mig ett par närmare hösten. I början på juli var jakten i full gång, Bikboks passade inte, inte heller H&Ms och Åhlens var alldeles för tajta. Tills vi kom till Monki i Luleå. Där fanns de! Mina byxor! Mina morötter!!!!! Jag langade fram 300 spänn och redan samma kväll (trästocks) gick i klädd dem och kände mig så jäkla snygg i klackar och någon sorts oversize överdel.

Jag och Marika frågar ofta vad vi ska ha på oss och när någon sa Monkibyxorna fanns det ett dilemma: jag har två par byxor från Monki. What to do, what to do? Jag var helt enkelt tvungen att döpa om ett par och vad passar inte bättre in på ett par byxor i morotsmodell om inte morötter?

Så var den historian uppklarad och jag måste meddela en sak: morötterna är bland de bästa köpen jag har gjort! Tror ni jag blir stolt när mina classmates drar på sig morötter? Och pinsamt nog blir jag nästan lika stolt när annat Skelleftefolk också har det, för vem hade morötter på sig i slutet av sommaren/hösten? Inte var det många inte, men nog hade jag det nog!

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.