smart brud för någon dag sen: "alltså.. jag fattar inte varför man tar nakenbilder på sig själv? det finns ju speglar?"

Nytt år. Nya möjligheter. Nyårslöften. Många svenskar väljer att sluta äta godis i årsskiftet. "Godislöfte". Varför?
Egentligen är det rätt puckat, om man kallar det godislöfte lär man ju inte klara att hålla det speciellt länge. Och varför sluta med något man tycker om att äta? Man får väl lära sig att äta med måtta eller helt enkelt sluta helt med allt vad godis heter, som pappas kusin.
Jag tycker det är aaaaasjobbigt att läsa/höra om folk som ska sluta äta godis, som måste börja träna eller äta nyttigare. Visst, svenskar i överlag måste och borde verkligen tänka på vad vi stoppar i munnen, mer närproducerat, mindre tillsatser och allt tjosan, träna, jorå det är väl bra. Men då måste jag också göra det. Usch vad lat jag är som inte tränar. Fy tusan. Och samtidigt som större delen av den svenska befolkningen kämpar för att inte äta godis kämpar jag för att börja. För att kunna ta en skål glass en torsdagsförmiddag bara för att jag är sugen. För att kunna äta den utan att få ångest och gå och älta de där skedarna med vaniljglass och noisettesås i veckor. För att inte använda den som argument för hur stor, tjock och äcklig jag är varje gång den diskussionen kommer upp.
Jag vill börja äta godis, jag vill verkligen! Jag vill sitta en fredagskväll med Marika och Oscar, se en film och ha en liten godispåse med mina egna favoriter och bara äta, inte tänka. Men är det inte lättast och bäst att aldrig börja? När så många vill sluta, varför börja när jag faktiskt inte har ätit godis på ett par år?
tre små glittrande tap på nyårsafton.
anna skrev:

varför ska man äta godis? ehh.. för att det är gott? nejnej, inte gott, JÄTTEGOTT! det finns inget löjligare än folk med godislöften. smyganorektiker med för lite vett i skallen för att fatta att MAN MÅR BARA SKIT AV ATT FÖRBJUDA SIG SJÄLV SAKER MAN VILL GÖRA OCH ÄTA. man missar en gemenskap när man inte vill äta vissa saker. godis är ingen fara, det är inte farligt. din kropp klarar det, du kommer inte få en fettkudde på magen av några godisbitar. börja litet, kanske 5 bitar. jag lovar dig, det är ingen fara. du fixar det <3


annas blogg: http://odaskamp.blogg.se/
DATUM: 2011-01-05 KLOCKAN: 22:35:52
Jossi skrev:

Man äter godis om man tkr det är gott? Och man äter inte godis om man inte tkr om det o inte vill? Nått annat bryr jag mej inte om iaf, vad än alla andra säger, varför ska jag bry mej om dom? :) Lever bara en gång ju. Godis är beeest!


Jossis blogg: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
DATUM: 2011-01-05 KLOCKAN: 22:46:42
Marika skrev:

otroligt glittriga tap!


Marikas blogg: http://marikalarssons.blogg.se/
DATUM: 2011-01-06 KLOCKAN: 00:03:19
Tove skrev:

oj vad läskigt, jag publicerade ett inlägg igår om typ exakt samma sak, typ en timme efter utan att ens veta att du skrivit om samma! Stjärntvilling Moa! ;)



Men ja, som sagt så håller jag fullkomligt MED dig, vad är det för idioti, att planera, att frivilligt gå med på att korta in livsglädjen, att ta bort en lyckokälla? För det är väl det som ångestfri godisätning är, lycka?



Sedan får vi tänka såhär, att om andra vill försämra sitt liv, och leva lika förjävligt tråkigt som vi har stått ut med, fine. Nu är det deras tur att ha det jobbigt. Och ska jag vara ärlig, hur många gånger håller folk sina "bantnings"- löften? De brukar vara taggade nån eller några veckor, sedan är det skit samma igen, är det inte bra?



Och jag tycker du ska äta glass. Varför ska du äta smörgåsar med proviva, när du kan ta en bit glass med exakta kaloriinnehållet? Du blir inte större av 2OO kcal glass än 2OO kcal gurka. Och du är inte tjock, och inte äcklig. Du är smal, fräsch (ja, det förmodar jag?? får ta och lukta på dig när vi ses!) och otroligt söt.



Vi får inte se det som att vi blivit tjocka, eller stora. Vi har helt enkelt bara kommit upp till det normala, nu råkar vi se ut som alla andra. Ingen skillnad från att vara underviktig egentligen, bara det att vi är lite snyggare, lite bättre.



Puss på dig Moa


Toves blogg: http://flavigry.blogg.se/
DATUM: 2011-01-06 KLOCKAN: 08:56:21
maria skrev:

Jag väljer att inte äta godis för att varje gång jag äter godis så börjar jag må dåligt fysiskt, min kropp mår verkligen inte bra av det, och när jag inte äter godis är jag piggare, gladare (inga sockerdippar) och har tusen gånger bättre hy!

Alla gör precis som de vill=).


marias blogg: http://lillmaadde.blogg.se/
DATUM: 2011-01-06 KLOCKAN: 09:52:48

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.