filippa: jag skulle vilja jobba som en springande brevduva!!!!!!

Tragiskt. Hemskt. Bedrövligt. Fruktansvärt. Det är precis vad det är. Ätstörningar alltså. Och Kissie.

Jag tycker Kissie är ganska så kul, redigerar sig själv så jääääävla ful och bara... provocerar som en galning. Men det slutar vara kul när hon överdriver om sin bantning, att hon äter barnmat och knappt en 10del av vad hennes dagliga intag borde vara. När hon stoltserar med sin viktnedgång och småflickor frågar henne om man är tjock om man väger 30 kilo. Alltså det är flickor som är i samma ålder som Filippa, 10 år. Filippa är ungefär hur fin som helst, uppkäftig, social och tror att hon vet allt. Hon står verkligen för vad hon säger. Men sitter hon där på sitt rum med pappas dator och frågar Kissie om hon är tjock? Kanske.
Jag vill verkligen bara gråta när jag läser det, att hon är en så pass stor förebild som småflickor som egentligen borde leka med dockor och hoppa hopprep ser upp till.

Ännu mer tårögd blir jag när jag klickar mig in på bloggar med små flickor som har ätstörningar. Flickor som är i samma ålder som Fanny, 14 år. Som "har gått från offer till frisk på 1 år". Som verkar så himla mogna och förnuftiga när man inte tänker på stavfelen, på deras lite tokiga meningar. (Ska väl inte säga att jag är ett underbarn jag heller men...) Jag känner igen mig något så otroligt! Jag var 13 år när jag började räkna kalorier. Jag googlade ätstörning+blogg för att läsa mig till om jag var tillräckligt smal.

Om jag inte är helt ute och cyklar så stängde blogg.se ner ett par proana bloggar när jag var i den branschen, varför händer det inget med Kissies blogg? Jag blir riktigt ledsen, finns det inget man kan göra?
tre små söta systrar.
janina skrev:

håler med dig. kissies blogg går överstyr med all hennes bantning. hon har en sådan påverkan på yngre som hon inte verkar förstå. bort med hennes blogg!


janinas blogg: http://janinaw.blogg.se/
DATUM: 2011-01-21 KLOCKAN: 19:49:19
pinja skrev:

du har såå rätt! man borde verkligen stänga ner kissies blogg och alla pro-ana bloggar med.. Jag blev också ett offer av pro-ana bloggar dä jag var typ 12-13


pinjas blogg: http://pinjafoto.blogg.se/
DATUM: 2011-01-21 KLOCKAN: 20:20:09
Caroline skrev:

Jag håller också med - hon har gått för långt med sitt provocerande nu! Om det är helt sanning i det hon skriver eller inte spelar ingen roll då det är så otroligt många som läser och kan bli påverkade. Och precis som du säger Moa är det så många unga/små som verkligen tror på det och tar skada av det, tragiskt! Vet inte om man kan göra något åt det, kanske skriva ett argt brev till någon som har med bloggsidor att göra och berätta din historia och hur Kissie inte gör saken bättre för någon? Men tyvärr känns det som att hon är för stor i bloggvärlden för att de ska göra något sådant, tyvärr..


DATUM: 2011-01-22 KLOCKAN: 13:14:07
Josefine skrev:

Håller verkligen med dej! Varför får hon ens ha kvar sin blogg? HERREGUD alltså...


Josefines blogg: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
DATUM: 2011-01-22 KLOCKAN: 15:04:06

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.