varför behöver jag denna sorts inlägg för att orka fortsätta? varför behöver jag skriva dem för att hitta motivationen för att bli frisk?

2008 var året jag insjuknade, redan i början av året skrev jag långa dagbokssidor om hur jag gick ner i vikt, om hur ledsen jag var och hur eländigt mitt liv var just då. Jag har små minnen, främst från min gammelmorfars begravning om ångest över mat och tankar om hur jag skulle slänga den osv. I juni var första gången jag klev in genom BUPs dörrar och i augusti var första gången jag lades in på barnpsyk.

Jag inledde året 2009 med att ligga på toalettgolvet och träna, för att sedan sätta mig vid datorn och säga "jag är frisk". Ingen bra start på det värsta året i mitt liv. Jag blev återigen inlagd under våren, 29 dagar efter att jag hade blivit utskriven blev jag återigen inlagd och tillbringade resten av 2009 som patient på barnpsyk.

Efter 7 månader av återuppvätskning, hundratals samtal, utredningar, medicinering och viktuppgång lämnade jag avdelningen för sista gången i februari-mars-10 och blev utskriven 2 månder senare.
Jag bestämt mig för att ha ett liv värt att leva, och nog fick jag det nog, från att ha haft det sämsta året någonsin till att ha de bästa året någonsin är ett kvitto på vad jag med rena viljan kan göra.

2011. Jag ska bli frisk detta år. Jag har fram till tjugofemte maj, sen slutar jag på öppenvården i Umeå. Om 2010 var mitt bästa år hittills så ska 2011 fan bli ännu bättre!

 

Jag har varit sjuk i ungefär 3 år, och visst har jag tagit många, långa steg framåt men nog har jag en bit kvar att vandra nog. Jag vill inte slösa bort 3 år till på att vänta på LPT papper, åka 3 timmar tur och retur för att få behandling, dammsuga bort hår som lossnar från huvudet, klä mig i tjocka lager för att slippa frysa eller att hata mig själv. Jag vill börja leva det liv jag har att leva fullt ut, jag har redan slösat bort viktiga år i mitt liv som jag aldrig kan ta igen. Det är nu det är dags, fastän ångesten kokar enda ut i tårna måste jag kämpa. Det finns hjälp att få, och jag måste ta emot den hjälpen.
Det är slut nu, om ett år ska jag inte behöva skriva ett liknande inlägg som börjar med "Jag har varit sjuk i ungefär 4 år.." för att hitta motivationen och bevisa att jag är villig. Om ett år är jag inte den jag är idag, om ett år vill jag tycka om mig själv och ha tagit fler långa steg mot det helt fria livet.

Lisette skrev:

Imorse vaknade jag som en ny människa och jag vill verkligen bara skicka över en del av min enorma motivation för att göra dig ännu mer peppad. Jag känner dig inte men det gör inget, om ett år ska vi båda vara friska. NU KÖR VI!


DATUM: 2011-02-19 KLOCKAN: 17:32:22
Josefine skrev:

Kom igen babe, fortsätt såhär! SÅ jäkla grymt och jag är så stolt över dej, hoppas du också kan va det! :) Men varför måste du sluta på bup just den 25e maj? får du ingen hjälp alls då efter det?

kramisarrrr <3


Josefines blogg: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
DATUM: 2011-02-19 KLOCKAN: 19:21:45
Caroline skrev:

gillar


DATUM: 2011-02-20 KLOCKAN: 00:01:57
Josefine skrev:

sv: jaha okej, då förstår jag. men kom igen, det fixar du! du har kommit så jäklans långt! det är mkt som skrämmer påvägen men egentligen hur mkt skrämmer det inte att va sjuk resten av livet eller "bara" halvfrisk? puss <3


Josefines blogg: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
DATUM: 2011-02-20 KLOCKAN: 15:08:58
matildac skrev:

satan vad duktig du är!


matildacs blogg: http://matildac.blogg.se/
DATUM: 2011-02-20 KLOCKAN: 21:37:49
Tove skrev:

du är bäst. så jävla stark, fatta va värt att vi kommer må så jävla bra, åh jag blir helt till mig! <3


Toves blogg: http://flavigry.blogg.se/
DATUM: 2011-02-21 KLOCKAN: 21:55:10

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.