checka in marikalarssons.blogg.se och se om det var av glädje eller av sorg som marika grät när hon läste mina svar!

vad är det bästa med moa ? :)
Seriösa Marika svarar:
Det bästa med Moa är mycket, svårt att nämna en sak av de alla men en sak som är riktigt bra med Moa är hur snäll och omtänksam hon är! I vilken situation som helst så tänker hon alltid på alla inblandade och försöker göra så att alla får det så bra som möjligt. Nog för att det kan bli lite för mycket att tänka på ibland men hon är verkligen en snäll och fin tjej!
Normala Marika svarar: Att även hon, som jag är strandad i lilla Hamn så jag har någon att hänga med jämt när det ibland kan vara ett problem att få sig till stan. Så det bästa är att hon bor nära mig och att hon kommer dirr jag vill hon ska/att jag far dit! Och(!) att hon är den perfekta människan att alltid driva med, det är fan det bästa. Vet inte nån annan människa än Moa som det är roligare än att driva med!!! T.ex. Jag gör mitt standrad ansiktsuttryck, en lite raggaraggamin och då försöker hon vara rolig genom att säga "Alltså Marika.. Måste du alltid ragga på mig???"  och jag svarade "Nån måste ju göra det?" hahaha(hennes mamma skrattade jättemycket).

Du och Moa har väl varit kompisar väldigt länge och då måste du ha varit med henne medans hon blev sjuk också? Hur märkte du att hon blev sjuk och hur reagerade du på det hela?
Seriösa Marika svarar:
Ja jag var kompis med henne långt innan hon insjuknade och hur jag märkte det var att min bästa vän började tyna bort och minska matintaget rejält. Det var inte så svårt att märka eftersom jag är med henne så pass mycket. Men mina reaktioner var väl att jag blev arg, ledsen och orolig. Försökte även få henne att inse vad som höll på att hända, alltså att anorexin kom. Men det gick inte så jag fick helt enkelt se på hur hon "försvann" allra mest hennes personlighet. Jag kan nästan inte beskriva hur glad jag blev när hon äntligen diagnostiserades och började få behandling.
Normala Marika svarar: Blev förbannad som ett jävla as och försökte få henne att inse hur jäkla korkat det var.


vad gjorde du för att stötta moa när hon var sjuk och hur påverkades du av hennes sjukdom?
Seriösa Marika svarar:
Jag fanns där för henne hela tiden, men tyvärr var hon lite för rädd så jag hade inte speciellt mycket kontakt med henne under tiden hon var som värst eftersom hon var inlagd och när jag väl ringde och pratade med henne så var hon väldigt duktig på att undvika att prata om sig och ville hellre höra om det som pågick här hemma. På det sättet jag påverkades av hennes sjukdom att när jag visste att hon var jätteledsen/upprörd så blev även jag ledsen. För hur kul är det att gå runt och veta att sin allra bästa vän inte tycker att hon är värld en plats på jorden? I mitt liv?
Normala Marika svarar: Blev ledsen när hon var ledsen och påverkades på ett sätt att jag inte fick träffa min kompis, buhuhu. Vart en ensam liten tjej hahaha nä, men saknade min lilla Mois så vi kunde nörda sims ju!




Hur träfafdes du och moa!!??!?!!

Seriösa Marika svarar:
Vi bor i ett litet samhälle båda två, typ 300m ifrån varann, första gången vi träffades var när vi började förskolan på Örjans. Men vi gick i olika klasser tills i 4:an och det var då som vi blev kompisar! Tack vare sims, så hur vi än skulle ha gjort skulle jag och Moa ha träffats på nått sätt med tanke på vars vi bor haha.
Normala Marika svarar: På rödamattan i Hollywood, en kväll då vi båda gick med våra heta hunkar på nån premiärtjosan, bästavänner vid första ögonblicket!


Påverkades du negativt av Moas sjukdom så att du också började tänka mer på mat/vikt eller kunde du koppla ifrån det?
Seriösa Marika svarar:
Nej. Jag behövde inte heller koppla ifrån det för det går nästan inte påverka mig något på sådant vis. Det ligger som inte i min natur att bry sig om sånt och det är jag glad över! För jag älskar mat haha.
Normala Marika svarar: Oaldrig, det räckte med att Moa oroade sig hehe.

 


Vilken är din naturliga hårfärg? Mörkblond? :)
Seriösa Marika svarar:
Haha ja, äckligt fult råttfärgat hår. Det som typ är standard för svenskar haha. Eller ja jag antar att den här frågan är riktad mot mig? Men om det var om Moas hår du undrade så har hon brunt, lite chokladbrunt kan man säga, tror jag hehe.
Normala Marika svarar: HAHA jaaaa.. :(:(:(:(:(:( Hatar det mer än "^^" alltså den här mes smileyn ni vet?

Vem av er..
skämtar mest? Seriösa:
Det måste nog vara jag! Normala: Vi är båda rätt skämtiga, men då kan man ju istället säga att mina är fett mycket mer roliga!!! Hehe.
är längst? Seriösa:Jag. Normala: Hahaha, jag utan tvekan jämfört med pygmeMoa.
är den "lydiga"? SeriösaJag. Normala: Haha jaaaag, om Moa vore Emil i Lönneberga skulle hon ligga kolad där inne i "Snickarboa" med tanke på alla hyfs hon gör!(XDhaha)
pluggar mest? Seriösa: Jag och Moa är rätt lika på den här fronten, men hon pluggar nog mer och jag skriver mer arbeten eftersom vi går olika linjer, olika uppgifter. Normala: Moa med hästlängder! Moa a.k.a TBNOTA= The Biggest Nerd Of Them All.
pratar mest? Seriösa: Lite 50/50 där också! Normala: Moa kan va en riktig babbelmaskin ibland och jag är väl också rätt duktig på att ordbajsa vid onödiga tillfällen. "People who don't know me thinks I'm quiet, people who knows me wish I could shut up sometimes."
är blygast? Seriösa: Ingen aning egentligen. Normal: Mesmoa hoho.

och vad tycker du moa ska ändra på?
Seriösa Marika svarar:
Sluta tänka så förbannat mycket och inte vara så himla nojig. För det är något Moa är himla duktig på att tänka alldeles för mycket på något och göra saker MYCKET mer komplicerade än vad de är. Men då är det tur att hon har mig som kommer och gör ordning och reda i alla hennes tankar och bekymmer! Och såklart ändra sina tankar om sig själv så hon inser vilken otroligt fin tjej hon är på både insidan och utsidan!
Normala Marika svarar: Anpassa sitt liv lite mer Marika-vänligt! Känner hur hon kommer ha noll Marikatid när skolan börjar om................... :@



vet du varför moa skriver rubrikerna som hon gör? de handlar ju oftast inte om något som står i inlägget:)
"Seriösa" Marika svarar:
Hahaha, för att Moa tycker om att skriva om helt random grejer som har hänt i hennes liv i rubriken, personligen så tycker jag att det är skitkul! Den här rubriken är nog favoriten "snyggt kört XD snyggt viknat XD snyggt linne XD" då det är ifrån engång jag och Moa helt random mött varandra när vi varit ute och övningskört och det där är alltså en liten smskonversation sen från oss och en XD är lite av ett internt skämt för oss haha. (XD hahahaha)
Normala Marika svarar: För att hon vill att ni läsare ska inse vilket tard hon är, svårt att gissa? (XD)


hur gör du för att få moa glad?
Seriösa Marika svarar: Om Moa inte är speciellt glad så brukar jag antligen komma med några smarta argument till att vända saker positivt eller så håller jag bara på med att vara ful, göra fula saker, haha skämta och sånt! Då lyckas man alltid tillslut få ett leende som varar en längre stund på Moas läppar!
Normala Marika svarar: Ba ä där, behöv ba skicka ett sms så lyser Moa.... Hon avgudar mig, behöv ba sitta på typ hennes rum så blir hon glad som en unge över sitt lördagsgodis.. Fett jobbigt... Jag vet att jag är hennes happypill men lite lungt kan hon väl ändå ta med missbruket? Har ju faktiskt annat här i livet också... -.- (XD)

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.