i min familj är vi ungefär jättekonstiga, om vi ser hockey och någon går upp på toa skriker vi alltid jaaaaaaa! för att lura den att det blev mål. hehe.

Under tiden jag är i Umeå och Kåbdalis var min tanke att ha en frågestund. På ett vilkor. Att jag får frågor! Tycker det är ungefär huuuuuur pinsamt som helst att ha en liten frågelåda, så vi säger 10 frågor. Då kör vi! (okej, får jag typ 2 frågor blir det ganska uppenbart hur ointressant jag är=ännu mer pinsamt)
Ska vi köra i en vecka så att jag hinner komma hem och ni hinner klura riktigt ordentligt! Fråga i detta inlägg och jag svarar nästa fredag!
Anonym skrev:

När planerar du att vara frisk, alltså 100% frisk? :D

Klarar du av att hålla vikten nu när du sköter måltiderna själv? :D

Hur kan du vara så himla snygg? :D


DATUM: 2011-04-01 KLOCKAN: 12:15:47
rebecca skrev:

vad ska du sattsa på i klädväg i vår/sommar:D?

Vilka festivaler ska du på?

Ska vi festa tillsammans i sommar???:D


rebeccas blogg: http://rebeccalindskolds.blogg.se/
DATUM: 2011-04-01 KLOCKAN: 12:18:25
Caroline skrev:

Om du skulle ge ditt bästa råd till någon som kämpar i livet - hur skulle det lyda?


DATUM: 2011-04-01 KLOCKAN: 13:52:41
Lisette skrev:

Vilken är DIN (inte sjukdomens) absoluta favoriträtt?

Hur stort ansvar har du för ditt tillfrisknande, om du förstår vad jag menar? Är det dina föräldrar som håller i spakarna eller kör du på själv?

Hur motiverad att bli frisk är du på en skala 1-10?

Ska du till Umeå Open (konstig fråga kanske eftersom du svarar först om en vecka, men jag vill veta om jag borde/borde ha spanat efter dig haha)?

Var ligger Kåbdalis och vad tusan gör man där?


DATUM: 2011-04-01 KLOCKAN: 13:53:50
pinja skrev:

- köpte inte du en epilator? isfl tardet sjukt? är det värt pengarna?

-hur mår du?

-hur lång är du?

-vilken färg ärdin tandborste?



p.s du är grym!


DATUM: 2011-04-01 KLOCKAN: 16:30:53
Hanna skrev:

Vars spelar du fotboll? :)


Hannas blogg: http://hannama.devote.se
DATUM: 2011-04-01 KLOCKAN: 17:46:13
Anonym skrev:

Hej Moa, hur märkte dina föräldrar att du hade en ätstörning? Blev det värre och värre eller började du bara helt sluta äta från en dag till en annan?



Vad var det som gjorde att du utvecklade anorexi, var det för att du ville bli smal eller var det för att du inte mådde bra?



Hoppas du mår bättre och blir friskare för varje dag som går. Fortsätt kämpa! <3 kram


DATUM: 2011-04-01 KLOCKAN: 18:49:45
ISABEL skrev:

Vad är ditt nästa "del-mål" i att bli frisk?



Har du provat röka någon gång? Isf vad tyckte du?;)



Om du tänker tillbaka på de åren som du varit sjuk, skulle du vilja ändra dem så att du skulle varit frisk eller skulle du velat ha kvar dem?



Vilken är din favoritfärg?



Favoritfoundation?



Sminkar du dig varje dag?



Hur lyckas du jämnt nästan komma försent till bussen? Hahahah



Festa nyktert eller festa onyktert? :D


ISABELs blogg: http://isabellundmarks.blogg.se/
DATUM: 2011-04-01 KLOCKAN: 22:08:17
Emilie skrev:

Vilka är dina favorit tv-program?


DATUM: 2011-04-02 KLOCKAN: 11:14:44
Hanna skrev:

Varför umgås du inte lika mycket med Marika och Oscar längre? Eller det kanske du gör, bara att det inte står om det i bloggen?

Du är gryyym, fortsätt kämpa!


DATUM: 2011-04-02 KLOCKAN: 15:54:14
Felicia skrev:

För det första vill jag bara säga att du är så himla stark. Har läst dina gamla bloggar och ser vilka framsteg du gör och har gjort. Du är så fin Moa. Hoppas att du blir fri från den dumma sjukdomen för det förtjänar du!



- Hur behandlar du ditt hår? (det är ju så långt och fint)

- Vart shoppar du helst kläder?

- Vilken är din favoritlåt?

- Hur länge hade du hållt på att gå ner i vikt innan du blev inlagd?

- Hur många kilo gick du ner?

- Hur mycket tränade du när du var som sjukast? Och vad tränade du (tex situps, jogging)

- Har du någon kontakt med den andra Moa (moaornberg.blogg.se)?

- Vad var förbjudet att äta när du var som sjukast? Vad kan du fortfarande inte äta?



Många kramar


DATUM: 2011-04-06 KLOCKAN: 23:04:34
Anonym skrev:

Vem är din största inspiration?

Hur gör du när du sätter upp håret i en sån där boll på huvudet? Den blir så fin!

Vad önskar du dig mest i världen just nu?

Tycker du att BUP är bra och att du blir hjälpt? Man hör så mycket dåliga saker om dem tycker jag.

Anser du att man måste ha varit inlagd på sjukhus för att ha haft anorexi? Vilka kriterier har du "gått" efter?

Vilket BMI har du fått höra är normalt att ha?

Vad ska du göra i sommar?


DATUM: 2011-04-07 KLOCKAN: 14:50:46
Anna skrev:

* vad brukar du äta på en dag nu ungefär?

* om jag inte har fel så "fall du tillbaka" ner i anorexin nån gång och gick ner i vikt igen. Vad var det som gjorde att du fick ett bakslag?


DATUM: 2011-04-07 KLOCKAN: 21:58:31
Hilda skrev:

Älskar din blogg och får så himla mycket inspiration av dig!

Kan du känna att du verkligen inte borde äta nån speciell mat och börja om med att gå ner i vikt? Isf, hur gör du att de tankarna försvinner?


DATUM: 2011-04-07 KLOCKAN: 23:41:10
Anonym skrev:

Hur ser ditt "matschema" ut (om du har något)? Håller du vikten med det?


DATUM: 2011-04-08 KLOCKAN: 20:10:28
Anonym skrev:

Hur går det med din nya header? Och varför har du två just nu?


DATUM: 2011-04-09 KLOCKAN: 13:02:33

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.