ny tuggummismak; jordgubb. tappar smaken direkt, men riktigt goda fram till dess!

Igår på gruppen (som inofficiellt heter LIV) fick jag en helt ny pärm, i den satt ett papper på några "kriterier" för vad man ska ha uppnått för att vara i fas 2/fas 3 och upptäckte att det stod något liknande det här; man ska själv se och märka när det är ätstörningen som styr. Jag tror jag är där. Jag kan berätta för min behandlare om vad jag har gjort i veckan och sedan berätta där och där var det inte MOA som styrde, där och där skulle jag egentligen velat göra på ett annat sätt, och jag kan till och med berätta att nu är jag redo att äta något annat, jag vill inte äta det, men jag ska göra det! Jag har egentligen inte tänkt på det så mycket, jag har inte märkt när det har "kommit in" i mitt liv. Men det kanske är lite lika som att mitt liv förr var svart eller vitt. Det var ja eller nej. Antigen eller, inget mellanting. Idag är det mer nyanserat, jag vill inte kalla det grått, för mitt liv är inte tråkigt, ibland är det rött, ibland är det gult, grönt en dag och blått en annan dag. Och lila, rosa, turkost, oranget, limegrönt eller kanske till och med brunt? (Haha, i min hjärna betyder alla färgerna olika saker). Mina två favoritmeningar är "en kub har mer än bara en sida, den har faktiskt sex" och "jag kommer inte dö av det, och om jag gör det kommer jag inte känna något". Ni kanske förstår meningen med orden? Det finns mer än en sanning, jag har min sanning, men mamma har en annan sanning, Oscar har en, min lillebror har en och mina lärare har varsin de också. Och ja, dör jag av ångest (vilket man inte kan) är det någon annan som får ta skulden, jag kämpade mig tillbaka till ett liv men fixade det inte, då blir det ett lex Maria fall och någon annan lär sig.

Nej, nu ska jag ta lite mellis och sen cykla till Marika och se hockey! SAIK - Solna!
oscar skrev:

Fy va klok du låter! Inte för att du inte gör det annars men ja.. klok i alla fall, alltid, extra klok nu.


oscars blogg: http://oscarpettersson.blogg.se/
DATUM: 2010-09-30 KLOCKAN: 21:10:00
oscar skrev:

sv: haha okej, jag hade tänkt fråga dig på msn ellen nåt men..(A)


oscars blogg: http://oscarpettersson.blogg.se/
DATUM: 2010-09-30 KLOCKAN: 21:33:43

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.