vad är skillnaden mellan teddybears och teddybears sthlm?


Jag måste bara få försvara mig mot denna läsare som tydligen bor i Malmö och använder Telias nätverk. Jag gör faktiskt något mot mitt dåliga mående. Du har kanske inte riktigt hängt med i min blogghistoria? Du kanske bara klickade dig in här för första gången, skrev något som skulle förolämpa mig och sen återvänder du aldrig? Skulle kunna vara så. Fet chans.
Jag går i behandling mot min ätstörning. 1½ gång i veckan åker jag till Umeå, 15 mil, för att ha invidualsamtal, gruppsamtal och familjesamtal. För att bli frisk. För att inte behöva "göra något åt... vet inte, mitt utseende", för att jag ska kunna stiga ur sängen, utan att sminka mig, fixa håret, stå i en evighet och välja kläder och ändå noja över hur förskräcklig jag ser ut. Att blogga är också en del i friskhetens tecken. Jag lägger ut hemska bilder på mig själv, jag berättar om min vardag och gör det jag älskar, att peppa andra, allt detta är en stor egoboost. Kommentarer som dina får mig att tvivla, är det detta jag vill ha uppmärksamhet över? Att jag är en ätstörd flicka som inte tycker om mig själv? Får inte jag också vara unik precis som jag är? Men sen, om jag tänker, så har jag tre mindre bra kommentar av tusentals. But life work like this. Med och motgångar. Inget är perfekt. Inte jag, inte du. Även om hon är den snyggaste, snällaste och roligaste du någonsin träffat kanske hon tar över hundra tabletter/vecka för att funka normalt. Han kanske är den sötaste, mysigaste och mest förstående gubbe du någonsin träffat kanske han hämtar ut överfulla ICAkassar med medicin för att orka med livet? Vem vet? Mitt liv är långt ifrån bra, men mitt liv är bra. Jag mår bättre än förr, kanske bättre än någonsin? Och även om jag är ett "känslomässigt vrak" som Anton uttryckte det så gör jag något åt det, det är inte ok att tänka i dagar på vad du ska äta nästa vecka, det är inte ok att kolla, mäta och undersöka sina lår eller att äta medicin för att sova. Det är inte ok.
LYDIA skrev:

sv: Hahaha, ost, vafan Moa..... xD (Fast när jag kollar själv så kunde det faktiskt ha stått ost istället för 0 st...... :S)

Gråta är bäst!


LYDIAs blogg: http://lydiajosefine.blogg.se/
DATUM: 2010-10-10 KLOCKAN: 13:44:55
Samantha skrev:

You go girl! h*n har uppenbarligen ingen som helst koll, bara på h*n! komma här och göra falska anklagelser, när de inte vet hur det egentligen ligger till (inte för att jag egentligen vet exakt hur det ligger till, men någorlunda iaf då ja följer din blogg slaviskt (och är dålig på att kommentera))! Såna människor är de inte lönt att ödsla energi på - jag tror att det är h*n som mår dåligt, och därför behöver ta ut det över någon annan.. (onödigt, men kan ibland vara svårt.) Hoppas du får en underbar dag Moa! :D


Samanthas blogg: http://saaamanthaaa.blogspot.com/
DATUM: 2010-10-10 KLOCKAN: 15:52:47
Caroline skrev:

Tyvärr finns det människor som tycker om att vara elak mot människor, även de som de inte känner, utan orsak... tragiskt, patetiskt och det gör dem till riktiga idioter. Men du är stark, det vet både du och jag, och jag hoppas du kan försöka glömma och inte bry dig om denna Malmöbos kommentar och istället enbart fokusera och ta åt dig av det positiva stöd du har/får från alla andra! <3


DATUM: 2010-10-10 KLOCKAN: 20:43:40
Anonym skrev:

jag har en fråga,var du på stan idag?

såg ut som du,men var inte helt säker på om de va du..:)!


DATUM: 2010-10-12 KLOCKAN: 18:00:49

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.