om natten är ung, vad är dagen då? en spermie? ett ägg? en liten centriol i en cell kanske?

En random pojke vid namn Oscar har kommenterat två gånger och frågat en massa frågor som jag tänkte svara på. Kul att han har samma namn som min bästa vän, de bloggar dessutom båda två här. Först och främst; Step Wise. Här finns en bra beskrivning, men jag antar att större delen av er inte orkar kolla, och har ni öppnat sidan orkar ni inte läsa. Kortfattat kan man väl beskriva det som att man ser vars i sjukdomen man är, vad man har för diagnos, om behandling är bra/dålig, om man går framåt och hur känslolivet ser ut. Behandlaren frågar lite frågor, man får svara på några frågor såsom om mat, träning, tvångstankar, egenkärlek, vad man tycker om andra och lite sånt. Väldigt smidigt, men samtidigt jobbigt. Som så mycket annat triggar det igång min sjuka tankar. "Jag borde vara lite sjukare", "jag borde ha sämre resultat", "jag tycker om mig själv för mycket". Med mycket är det så, när jag kör lite yoga, som jag älskar, kan jag inte slappna av. Jag är inte värd att slappna av. Med mycket är det så, men det är bättre. Förr tvingade jag mig själv att ligga i konstiga ställningar när jag skulle sova bara för att ha ont. För att jag inte var värd mer. För att jag skulle känna smärtan, känna en verklig smärta. Tragiskt...

Han frågade även, på msn, den där randoma killen, hur sjuk jag tycker jag är. Ibland 10, som idag när vi hade familj, det är som givet att jag ska göra tvärtom vad de säger, det är så det "ska" vara. Jag ska vara offret. Ibland är det 3, när jag inte tänker så mycket på det. Ibland undrar jag om mina tankar ens hindrar min vardag, mer än alla mattider, matintag och sånt. Undra... Undrar ni något mer? Ta det på bloggsvar eller i en kommentar så svarar jag i ett nytt inlägg!


                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.