jag övervägde starkt att inte öppna ögonen när vi anlände till umedalen, det var så skönt att sova!

Även idag var gruppen bra, innan gjorde jag en Step Wise, det busigaste är att jag är den första, alltså absolut första som gör den. Jag var testpatient och sen, för ett år sen började jag "på riktigt". På ett sätt är det triggande, eftersom jag "vill" svara på ett annat sätt, men samtidigt älskar jag att få resultatet som visar att jag ligger på samma nivå som en "normal" i... men gud vad var det? Kreativitet tror jag. Däremot är jag låååååångt utanför både de "normala" och "en normal UNS:are" i självkritik - något att jobba med!

Idag på gruppen jobbade vi med medveten närvaro och Var och Hur färdigheter, mest med att beskriva utan att värdera. Vi fick beskriva några bilder, vet ni hur svårt det är att inte använda söt, fin, ful, fet, smal, tunn, snygg osv?
För att beskriva denna bild skulle man alltså kunna säga; två glada flickor som kastar gula löv. Den ena har brunt hår och pannlugg, hon kisar med ögonen och ler stort, med tänderna. Hon har en grå tshirt med en röd text. Den andra flickan sitter till höger om de andra är också glad, hennes brun/blonda hår hänger framför halva ansiktet. Hon har en svart halsduk, man ser inte hela personerna eftersom det är löv ivägen.

Alltså ska man skippa att säga att det t.ex. var två söta flickor, den ena lite snyggare än den andra. Hon har en ful tshirt, håret är fult, den ena är smal osv osv osv. Ni fattar grejen?
Detta ska jag alltså träna på i veckan, att beskriva, deltaga, göra en sak åt gången, inte dömma och lite till. (Sanningen är att jag glömt vad de andra sakerna var).
viktoria skrev:

Hej tjejen!

Vill bara säga att du kämpar på så himla bra och du är jätte fin! :)



Ta hand om dig!! KRAM!


viktorias blogg: http://www.vikkanb.blogspot.com
DATUM: 2010-10-13 KLOCKAN: 20:04:53
Caroline skrev:

oj det låter svårt!! verkar som ett bra sätt att utveckla till exempel sitt språk och tankesätt. Måste nog testa själv =)


DATUM: 2010-10-13 KLOCKAN: 20:53:08

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.