undra vad bibliotekarien måste ha tänkt när jag lånar böcker i samma tema? undra vad de tänkte när jag och en medpatient bara lånade böcker om ätstörningar

Tidigare idag kände jag bara, nej, jag orkar inte mer! Min självkänsla ligger på så gott som minus. Mitt självförtroende är något högre, men jag önskar det var högre. Jag önskar att jag kunde tycka att jag var fin, att jag kunde vara nöjd med mig själv. Att jag vågade göra saker utan att fråga mig själv vad ska andra tycka? Jag vill inte leva på bekräftelse, som jag gör nu. Jag vill tro på mig själv. Jag vill kunna göra saker utan att rådfråga alla andra. Jag vill kunna köpa en tröja utan att behöva få ett ja av Marika. Jag vill kunna köra fullt ut på min "egen" stil, jag vill kunna klä mig hur jag vill, utan att bry mig om vad andra tycker. Jag vill göra saker som jag tycker om, inte för att andra vill att jag ska göra det. Jag vill känna mig bra. Jag vill känna mig duktig, nöjd. Jag vill tycka om mig själv. Jag behöver inte älska mig själv mer än någon annan tycker om mig, bara jag slipper självhatet. För jag står inte ut. Mitt mående kan inte hänga på en skör tråd, jag måste överleva en dag utan att få komplimanger och bli övertygad om att jag är bra.
Därför gick jag till biblioteket, lånade Ett liv av vikt och good enough. Jag hämtade upp Mera självkänsla! från källaren och tänkte läsa Egoboost som jag och mamma köpte kring skolstarten. Och så Befriad från ångest som jag har fått låna av Stina, mamma har däremot lånat Duktighetsfällan som jag också tänkte bläddra lite i. För läsa allt orkar jag inte, men kanske ett kapitel ur varje?
moa skrev:

moa, kan inte vi göra någonting i veckan?:D


moas blogg: http://moaornberg.blogg.se/
DATUM: 2010-11-01 KLOCKAN: 18:55:51
Lina J skrev:

Jag försöker fixa min bloggdesign, men det går inte så bra, jag har körtfast då jag har fixat "grupperingen" på arkivet, jag vill att månaderna ska stå i "smal" text inte "bold", men jag vet inte hur jag ska fixa det i kodmallen. ;) Du har ju lyckats, så du kanske kan ge mig en vink om vad som är fel..<3


DATUM: 2010-11-01 KLOCKAN: 20:22:17

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.