mitt hår ser ju så väldigt fint och fräscht ut idag, borde de inte klara en dag till utan schampotvätt? eller?

Hur fasen går det så långt att man tävlar i smalhet? För det är precis vad flickor och pojkar med ätstörningar gör. Eller okej, nu drar jag alla över en kam. Jag gjorde det. Och många med mig. Fyfasen vad jag skämdes när magen inte var platt, och självklart var jag tvungen att berätta det på bloggen. "Såhär ser min mage ut efter en måltid, uppsvälld" ungefär. Trodde jag att jag fick någon annan att må bättre då eller? Det enda jag gjorde var att berätta om alla fel på mig, för att folk inte skulle tro att jag tyckte om min "uppsvällda" mage. Jag tror att jag gör likadant nu, men jag är lite mer försiktig. Och vet ni vad min teori är? Att om jag berättar om mina framsteg, vad jag har gjort för att bli friskare, så kommer ni vilja bli lite friskare också. Vad tror ni? Det är läskigare att vara den som är "friskast av sina sjuka vänner". Det är riktig pain att vara den som är normalviktig när de andra är underviktiga, det är pain att vara den som äter 100% när de andra äter 10%. Det är hemskt att vara den som "bara" träffar sin behandlare en gång i veckan medans de andra har akutsamtal med läkare och andra behandlare flera gånger i veckan. Det är pain att vara den som man tror att sina ätstörda vänner tänker är fetast, eftersom man väger mest/äter mest/har minst samtal/behöver minst hjälp.
Men vet ni vad som också är pain? Att vara den som är inskriven på en avdelningen när vännerna som var sjuka samtidigt som en själv börjar gå tillbaka till livet. När man är den som fortfarande kämpar för att inte gå upp i vikt medans de andra kämpar för att få sluta gå på BUP, för att de är friska.
Så jag ska försöka dra lasset. Om jag berättar vilka framsteg jag har gjort, tror ni att ni skulle kunna ta några steg framåt ni också? Vad tror ni?

Anonym skrev:

du är så otroligt stark moa fortsätt kämpa!!!


DATUM: 2010-11-23 KLOCKAN: 20:34:36
kajsa skrev:

tack för din fina kommentar, det är absolut dags att börja kämpa.



jag kan tänka mig att göra framsteg! haha



DU ÄR GALET STARK!! och klok med.


kajsas blogg: http://kaaysochmat.wordpress.com
DATUM: 2010-11-23 KLOCKAN: 21:27:29
aww skrev:

väldigt fin skrivet.

jag har bestämt mig för att bli frisk, & jag tror att om du skriver några peppinlägg, skulle de hjälpa mig på traven! <3


awws blogg: http://amandawahlgren.blogg.se/
DATUM: 2010-11-23 KLOCKAN: 22:18:51
aww skrev:

Der låter topppen! Ser fram emot det :) <3


awws blogg: http://amandawahlgren.blogg.se/
DATUM: 2010-11-23 KLOCKAN: 22:46:31
Julia skrev:

Jag håller med! Det är verkligen skit jobbigt att se sjukare personer.. men blir avis.. men som du säger är de inte värt det!

Så ja jag tycker verkligen du ska göra det! :) Tror att folk kommer bli taggade åt de friska livet då!

Kram på dig!


Julias blogg: http://somethingyoung.blogg.se/
DATUM: 2010-11-24 KLOCKAN: 07:18:45
Lisette skrev:

Jag skulle tro att alla sjuka som läser din blogg skulle ta några små steg framåt genom att läsa om dina framsteg/"frisk-pepp" i övrigt. Det är klart att man blir påverkad till det bättre av sådant (i alla fall blir jag det), hellre det än att läsa om hur någon inte åt det och det för att den är "så tjock" eller hur den gått ner i vikt och bla bla bla.


DATUM: 2010-11-24 KLOCKAN: 08:10:55
neverletgo skrev:

tack Mos för den fina kommentaren :)<3



Du är stark Moa kämpa på du kommer klara det :) jag vet det du är så otroligt stark och jag beundrar dig för vad du skriver! <3


neverletgos blogg: http://neverletgo.webblogg.se/
DATUM: 2010-11-24 KLOCKAN: 12:36:34
jessica skrev:

du har fått en award av mig, du kan se den i mitt senaste blogginlägg :) puss


jessicas blogg: http://kessen.blogg.se/
DATUM: 2010-11-24 KLOCKAN: 17:54:29

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.