hallelujah, tack skelleftebuss för att busskorten fungerar även på lovet, tack för att jag nu kan köpa... en ring? för de 40 spännen jag sparade!

Om jag någonsin ska gifta mig ska jag gifta mig med dig agnes. Så underbart att du bara kan ryta till, förihelvete moa, gere! Jag tänker precis som du säger, att om jag lägger upp en bild på mig själv utan att skriva att jag är missnöjd med den kanske ni tror att jag tror att jag är snygg på bilden. Visst, jag kanske är nöjd med bilden, men tänk om ni tycker att den är aaaaasful, då måste jag ju skriva att den faktiskt är ful, så att ni inte tror att jag tror för mycket.
Men samtidigt är bland det värsta jag vet är när fina människor, sånna som jag tycker ser jättebra ut klankar ner på sitt eget utseende, om inte den personen tycker om sitt eget utseende, vad ska då denne tycka om mig? Kanske borde sluta säga emot mig själv, jag vill inte att någon ska klaga på sitt utseende samtidigt som det är jätteokej att klanka ner på mig själv... Dubbelmoral hejhej...
Tycker ni sämre om en person för att h*n har en finne? För att h*n har risigt, slitet hår? För att h*n har en skabbdag? För att h*n kanske inte riktigt har lärt sig att klä sig utifrån sina egna tillgångar? Nej, precis. Det spelar ingen roll hur ful, snygg, äcklig, fräsch personen är, är man vänner så är man. Så varför är det så viktigt att vara just snygg? Vad är snyggt? Jag tycker att både blondiner och brunetter kan vara snygga, både de med A kupa och de med F kupa, det är lika snyggt med leggings som med mjukisbyxor på rätt person. Jag tror att man blir snygg om man vet att man är det. Inte sådär "hejhej, här kommer jag och alla ska kyssa mina fötter" utan bara lite, avslappnad. Det är inte så stor grej det där, man har sina bra och sina dåliga dagar, men det gör inget, för tror man på sig själv så blir man finare.
Det ska jag försöka komma ihåg nästa gång jag bara vill lägga mig under täcket för att linnet stramar runt magen/håret inte samarbetar/ingenting blir passar/påsarna under ögonen ser ut som djupa grottor. Eller okej, kanske att jag ska känna mig snygg även när jag inte har en fuldag? Självkänsla, självkänsla, kom till mig nuuuu!
Får jobba med det där, det tror jag alla behöver faktiskt. Tror ni mig inte? Lyssna på texten till Just the way you are med Bruno Mars!
     

Linnéa skrev:

Ja, det är helt underbart vilken skillnad det blivit tack vare mina nd! I början vare motigt, speciellt då jag dricker dem utöver all annan mat, men nu gåre bara fint. Jag vet ju hur mycket bra dom ger mig, ett liv som faktiskt är värt att leva! :D



kram kram! /Linnéa


Linnéas blogg: http://frenchtoast.blogg.se/
DATUM: 2010-11-04 KLOCKAN: 17:25:13
Emilia skrev:

Jepp det stämmer tror jag, att man ser snyggare ut om man själv tycker det. det gör jävla stor skillnad. lite konstigt haha men det är sant.

Skitsöt bild!


DATUM: 2010-11-04 KLOCKAN: 17:42:59
oscar skrev:

Jag tycker verkligen att du ska sluta ner på dig själv, du är sååå toppen! På alla sätt Moa! Ingen är perfekt, varken du, jag eller någon annan. Men man blir snyggare om man tycker om sig själv. Det där om att någon annan tycker att du lägger ut en ful bild, bara tragiskt att de själva mår så dåligt att de måste tänka såna saker om dig, du är fantastisk! :)


oscars blogg: http://oscarpettersson.blogg.se/
DATUM: 2010-11-04 KLOCKAN: 22:50:54
Maria skrev:

Hjärnan är så stark, som man tänker blir det ju så. För att alla människor har dåliga och bra dagar. Vist är det jobbigt att tänka hela tiden om positiva saker hela tiden, men om du fyller ett stort glas med vatten och sen lägger du i sand och rör om, vist är vattnet smutsigt och svart, vattnet är ditt undermedvetande. Häll inte bort vattnet utan ställ den under kranen och låt nytt vatten rinna i glaset, så ser du till slut att det börja ljusna och det smutsiga försvinner till slut. Då behöver du inte längre tänka hela tiden på att tänka positvt för att du gör det atomatiskt. Under medvetande är saker man gör fast man inte tänker på det dåliga eller bra man gör. Men tänker man hela hela tiden så blir det att du fyller ditt undermedvetande med positivt.


DATUM: 2010-11-05 KLOCKAN: 10:16:29

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.