rosettfrisyren

Tänkte ge mig på en rosettfrisyr, blir så inspirerad när jag får höra av lillasyster att hennes klasskompisar tycker jag gör så tuffa frisyrer, då måste jag ju testa något annat!
Först tar jag fram allt jag behöver, kam, borse, två hårsnoddar, ett berg av hårnålar och en ful stor klämma.
Sen sätter jag upp håret i en svans mitt på huvudet, men sparar en slinga av luggen som jag sätter upp med den fula, stora klämman.
Jag sätter fast den andra hårsnodden och får en liten "svans" där bak. Jag delar upp håret mellan snoddarna i två delar och nålar fast "svansen" där bak, så att jag får en bulle på huvudet.
Jag nålar fast de två uppdelade hårtoffsarna och sen tar jag lös hårslingan och viker den över de två uppdelade hårbitarna och nålar fast på bakhuvudet.
RESULTATET! Det blev finare än sist jag gjorde den, men jag failade rätt mycket där bak, det ser helt sjukt ut haha. Förstod inte riktigt vad jag skulle göra med håret som blev över så jag nålade fast det lite slarvigt^^

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.