omge dig med friska människor

Det var underbart på stan idag. När jag och Marika gick till en annan busshållplats (för att spara 4 kr) åt jag mitt apelsinmellis, när vi var på stan gick vi bara omkring, hoppade ut och in i provrummen, hade allmänt trevligt och märkte inte att klockan var långt över 5 när vi började dra oss mot busstationen. Det är underbart.
Visst, det är lite udda att jag inte äter pommes med de andra på Dallas och kanske något tokigt när min mage inte kurrar när Marika tycker det var länge sen jag åt. Men jag älskar det.
När jag träffar människor, friska människor är jag nästan frisk. Jag känner mig så ibland. Jag vet som inte hur jag ska beskriva, men när jag uppehåller mig kommer inte ångesten så lätt. Jag kan dricka ett kopp te när vi ser Cougar town och jag dör inte om jag ser andra äta.
När jag är omgiven av sjuka människor mår jag dåligt. På avdelningen, där ångesten kokade blev jag inte friskare. Jag blev sjukare. Avdelningen fyllde sin funktion, men eftersom det är ut i livet jag vill kan jag inte stanna där, jag ska bo hemma, gå i skolan och vara med vänner som får mig att må bra.
Självklart tycker jag mycket om att prata med folk i samma situation som jag är i, men de personerna pratar jag inte med bara för att de är sjuka, jag pratar med dem för att de är underbara människor utifrån och in, som tyvärr snubblat på ett bananskal som kallas ätstörning.
Vill bara säga, även om du tappat kontakten med dina "vanliga" vänner, omge dig med de som är friska så ska du se att du kommer en bra bit påväg mot det friska!
klass nio c, endast friska människor som jag trivs mer än bra med.
BECKA skrev:

Vi mår bra med dig med! <3


BECKAs blogg: http://beckaas.se
DATUM: 2010-05-28 KLOCKAN: 10:41:01
Marika skrev:

underbart!


Marikas blogg: http://marikalarssons.blogg.se/
DATUM: 2010-05-28 KLOCKAN: 14:20:37

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.