jag är inte perfekt

Nu kommer inte ett helt superpositivt inlägg, har funderat ett tag om jag borde skriva eller inte, men kom fram till att ingen är perfekt, alla har dåliga dagar.
Har gått hem från skolan, mådde så galet dåligt, hela jag kokade av ångest och tårarna var inte långt bort. Jag har inte tränat på hur länge som helst, inte förra veckan, den här veckan blir det nog inget, och så ställs gympan in idag... Och det där dumma fysikprovet som bara förstörde, jag kunde inte ett dugg!
Förstår inte riktigt hur min hjärna fungerar? Ett prov gick hemskt dåligt, och så går jag omkring i över en timme och tänker en massa skittankar som jag inte vill ha, men som jag ändå inte kan göra något mot. Jag vill vara helt perfekt, med MVG i alla ämnen, en jättebra kompis som alltid finns där och som alltid är snäll och trevlig, sätter sina egna behov efter alla andras. Jag vill se perfekt ut, inte sådär äckligt perfekt, bara som så att man får en känsla av att "hon är bra". Jag hatar mina tankar. Jag önskar nästan att jag vaknar upp och inser, det var bara en mardröm. Jag kan få komma ihåg alla känslor och tankar, så jag vet vad det innebär att vara sjuk, men just nu känns det som om jag inte orkar med ångest, jag orkar inte mer tankar. Jag vill redan vara klar med min behandling, jag vill kunna ställa mig upp nu och ha lämna ätstörningen och allt vad den tillför i soffan. Oturligt nog är det inte så lätt...
sommar -09
det enda jag ser när jag tittar på den här bilden är att jag verkligen mådde dåligt när bilden togs, jag var helt uppslukad av mina egna tankar, jag la inte märke till omgivningen.
LYDIA skrev:

sv: Tack Moa! <3


LYDIAs blogg: http://lydiajosefine.blogg.se/
DATUM: 2010-05-05 KLOCKAN: 11:42:26
isaabeel skrev:

Moa moa moa

jag hoppas du vet att jag alltid finns för dig. jag vill så gärna hjälpa dig, för jag vet hur det är att må sådär, men jag mår faktiskt bra nu. jag äter godis, chips, "onyttigt" varje dag o jag går inte upp i vikt. mina kompisar o andra tycker fortfarande att jag är nästan lite för smal, att jag vore finare om jag skulle gå upp lite. maten dödar en inte, men utan mat dör man.

än sen om ett prov gick dåligt? det är ett prov det handlar om, tänk dina andra prov, de som de gått bra på, de räknas ju också. bara för att det går mindre bra på ett prov så försvinner ju inte de bättre resultaten från de andra proven. dessutom, det räcker ju med ett G, för ett G är ju att man fått godkänt o uppnått målen. egentligen borde de bara finnas IG o G, vore så mycket lättare o mindre press då.



jag kan inget annat än att önska att du kunde se det jag ser. för jag ser en vacker tjej som har en grymt cool klädstil, vackert hår, ett utseende jag skulle vilja o mest av allt: en underbart fantastisk person.

du triggar mig inte även om du skriver, jag har lärt mig att inte bli triggad så vad du än skriver till mig är det okej. jag kommer alltid försöka svara på dina frågor, men ibland är inte svaren nog.



btw, om du skulle vilja skulle du ju kunna få följa med till stallet någon dag. lite hästdoft kanske kan muntra upp dig? ;)


DATUM: 2010-05-05 KLOCKAN: 11:55:02
Oda skrev:

Moa, jag ska berätta en sak för dig som du inte vet om, men som precis alla andra vet. Ibland är det så hemskt, att alla andra vet utom en själv. Du är en helt fantastisk, underbar, rolig, vacker, intelligent, klok, tänkande, charmig, sprudlande, intressant och häftig person. Du är precis allt som människor vill vara. Sen att dina betyg tagit stryk av att du inte fått lov att gå i skolan, det är INTE ditt fel, det är ätstörningen. Den håller du ju på och kämpar emot, eller hur? Du kämpar ju för att må bra, det har du själv sagt! Du är en fantastisk vän, det finns folk som är helt friska och ÄNDÅ sviker sina vänner trots att de har energin coh tiden att vara bra vänner. Du har inte lika mycket tid, men du är ändå en helt perfekt vän. Du är verkligen en kämpe, och jag kan inte komma på en liten dålig sak med dig. Inte ens om jag försöker! Din familj har fått gå igenom en del, men det har gjort dem till starkare människor! Tänk om dina syskons barn i framtiden håller på att få en ätstörning, då vet de precis hur de ska tackla det så att deras barn slipper anorexi, så att de slipper det helvetet. Du har varit i helvetet och vänt, du har kämpat även när allt faller, du är helt otrolig Moa och jag är så imponerad av dig att jag nästan trillar av stolen när jag läser vad du skrivit. Du är så fantastisk, sluta aldrig vara dig själv. Du klarar det här, jag vet det, och om jag inte orkar kämpa, om så för några sekunder, så finns du här och stöttar så att jag orkar mer. Sluta aldrig kämpa, du kan, du vill, du ska leva ett lyckligt liv! Jag älskar dig, du är helt fantastisk. Alla kramar, Oda <3


Odas blogg: http://odaskamp.blogg.se/
DATUM: 2010-05-05 KLOCKAN: 15:10:22
moa skrev:

Moa. Fina, underbara du. Du har rätt, ingen är perfekt, verkligen ingen. Men man kan vara bra. Och superduperbra. Och för mig är du det sistnämnda. För du klarar det här. Ångesten är inte farlig. Nästa gång är den lägre, tänk så. Lite lättare nästa gång, tillslut känns den knappt. Nu säger jag det jag ganska ofta säger till mina vänner då dom ska göra något. YOU CAN DO THIS!


moas blogg: http://moaornberg.blogg.se/
DATUM: 2010-05-05 KLOCKAN: 16:46:21
oscar skrev:

Moa, jag finns här för dig, alltid! Förlåt om jag beter mig jättekonstigt ibland men jag vill verkligen att du ska få må bra. Jättebra! Fantastiskt! För du förtjänar verkligen ingenting annat än just det, att få må bra.

Dessutom tror jag inte att det gick så dåligt på fysiken som du trodde, och om det gick rent käpprätt åt helvete för dig så spelar det ingen roll! Moa, jag lovar att ingen, inte en levande varelse, eller död heller för den delen, tycker illa om dig för att det inte gick bra på fysiken. Du är helt underbar! Helt jävla underbar Moa..

Dessutom är du en jättebra kompis, en fantastisk kompis! Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig, verkligen inte. Moa, du är så otroligt bra! Verkligen jättebra, du är det.



Jag älskar dig Moa, jag finns här för dig, alltid! :)<3


oscars blogg: http://oscarpettersson.blogg.se/
DATUM: 2010-05-05 KLOCKAN: 17:42:20
emelie skrev:

Älskade Moa...

Som du vet, så finns det ingen, ingen, INGEN som är perfekt. Alla finner fel på sig själva. alla hittar på anledningar till varför de inte duger.. Man letar efter saker som man ska kunna förbättra, och förtränger det fina och underbara som man redan har.



Du är en bra vän, du är en bra tjej! Jag vet att du sätter dina vänner i första hand, att du bryr dig mer om dem än dig själv. Men kom ihåg, du är den vikgiaste personen i ditt liv. Personen man själv är, är ALLTID den viktigaste.



För att göra det lite "invecklat".

Tänk dig, om du inte var den du är, om du inte fanns här på jorden. hur skulle du då kunna finnas där för dina vänner och familj? Om du inte kunde klara dig själv, om du inte kunde ta hand om dig själv och klara av att överleva..

Det skulle vara ett sådant tomrum, du skulle inte kunna vara med och få veta saker och ting, inte kunna vara en stöttande hand, få uppleva roliga och värdefulla saker..

Det låter hemskt att säga, och jag vet inte om du förstår vart jag vill komma..



Men det jag vill få sagt är att, du är, har alltid varit och kommer alltid vara, Samma gamla vanliga Moa.

Det finns flera sidor av människor, du har det tungt, fått uppleva så hemska saker som ingen ska behöva få uppleva..

En "sjuk" och en "frisk" sida.

Det gäller att försöka se det friska i saker, försöka klara av vardagen med enkla små steg som leder dig i rätt riktning.



Jag finner inga ord till vilken fantastisk kämpe du är! Att ha följt dina bloggar under en längre tid, att fått se dina sidor.



Jag vet att jag inte "känner dig", men jag KÄNNER dig. Jag känner dina tankar, jag känner dina känslor. inte precis som du känner dem, såklart. Eftersom man inte kan sätta sig in i någon annans situation fullständigt.

Men jag känner, jag vet att du finns, och jag vet framförallt att du är en sådan härlig tjej. En tjej med fötterna på jorden.



Du har din underbara familj, dina fantastiska vänner, så många utomstående som bryr sig, som vill dig väl. Som skulle göra allt för att du ska få känne glädje och lycka.

Men, som alltid.. det är ditt liv, det är ditt mående. Det är du som känner dessa saker, det är du.



du har mitt stöd, jag sänder dig många stora styrkekramar, mitt stöd och en stjärna i kanten.



Du är en stjärna. Jag bryr mig hemskt mycket om dig.



Stora, Varma kärleksfulla kramar!



Du är värdefull.


emelies blogg: http://eemelieberg.blogg.se/
DATUM: 2010-05-06 KLOCKAN: 10:50:09

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.