inte fresch

Jag är inte fräsch. Ligger i soffan under duntäcket i pyjamas och camar med Oscar. Megaont i halsen och superslö. Ångest. Hatar att sitta, eller vila, att inte stå är vila för mig. Har legat här sen 12 typ, bara gått på toa och uppför trappen för att hämta kudden. Och till matbordet. Sen inget mer. Det är hemskt. Och jag hatar att jag inte kan "njuta" av att vila... Aja, jag har bestämt mig för att jag är frisk om det händer något roligt ikväll, för man borde väl bli friskare av att le och vara ute i friska luften? Aja, har inte mycket att säga, hoppas ni har det bra!

Emelie Jin-Hee Johnsson skrev:

Hej Moa. Tack för din kommentar. Du ska veta att jag hejjar på dig och att du blir frisk – på riktigt och för alltid. För det går. Jag fick behandling någon gång i veckan, då jag fyllt 18 år. Den varade i cirka ett år, tills jag kom på någon sjukt dålig ursäkt om att jag inte kunde fortsätta och att jag mådde så himlans mycket bättre. Lögn.



Att bli frisk tar tid. Och även om det inte kommer av sig själv, så gör det det på något vis. Även om du måste kämpa med att äta. (Kämpa med att acceptera att du går upp i vikt. Kämpa med det faktum att du får be om en större storlek än vanligt). Kämpa med allt, i stort sett, så blev jag frisk först när jag hittade något som var viktigare än vikten.



Kram och lycka till!


DATUM: 2010-05-30 KLOCKAN: 23:28:13

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.