hon kanske har anorexi

Några vänner till min lillasyster Filippa som just fyllt 10 sa för inte så länge sen när de kollade på vår minsta lilla katt Nova och sa "hon har så ljusa ögon, hon kanske har anorexi". Filippa kunde nästan inte hålla sig för skratt, men kunde sansa sig. Det är verkligen tokigt vad små barn tänker om min sjukdom. En liten tjej, 6 eller 7 är hon nog sa när jag skötte henne "tog det ont att få vällingen (sondnäringen)?", jag hade gråtit när hon var och lekte och det var dax för min middag, eftersom jag inte grät för att det gjorde ont var det så hemskt svårt att förklara så att hon skulle förstå att jag inte ville ha det, men det kan man ju inte säga till en liten tjej som tror att livet är på topp hela tiden.
Hur förklarar ni? Jag tycker det är jobbigt när tandläkaren frågar hur det går och så, men hon vet ju i alla fall lite...
Jag ska till Marika sen, trösta henne, hoppas jag.
jag och lilla Nova, hon kanske var 9-10 veckor?
oda skrev:

Jag har inte berättat för så små barn, men för mina vänner säger jag att ångesten är hemsk. Hur ska man förklara att deras glada Anna inte vill leva?


odas blogg: http://odaskamp.blogg.se/
DATUM: 2010-05-16 KLOCKAN: 12:40:35
L skrev:

Har dina tänder tagit skada? Eller hur kommer det sig att tandläkaren vet?


DATUM: 2010-05-16 KLOCKAN: 14:46:12
Janina skrev:

du är galet fin moa :)

du är fin och jag hejjar på dig.

hoppas vi kommer kunna hålla kontakten för jag läser din blogg varje dag.

all styrka och lycka till dig!


Janinas blogg: http://janinaw.blogg.se/
DATUM: 2010-05-16 KLOCKAN: 16:09:22
BECKA skrev:

Sv: Så nu har du den :D


BECKAs blogg: http://beckaas.se
DATUM: 2010-05-16 KLOCKAN: 16:32:39

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.