bad strategier

Hade två riktigt bra samtal idag, först ett samtal med min sjukgymnast för ovanlighetens skull, vi brukar bara yoga och snacka strunt under tiden, idag pratade vi om kroppar. Ni har säkert alla förstått att jag inte gillar min kropp, men jag vill inte skriva det. Läste någon stanns att om man skriver att man är tjock kommer folk se en som tjock, har faktiskt upplevt det själv. En tjej jag bara sett på bild sa hela tiden att hon var så enormt tjock, när jag väl såg henne på riktigt var hon ju jättesmal, jag visste mycket väl att hon var sjuk, men sjuk är inte lika med smal.
Aja, jag har bestämt att i sommar ska jag ha på mig bikini, korta shorts och linnen. Allt det där jag tycker är så snyggt, så snyggt, men när jag har på mig det skäms jag. Jag, Marika och Oscar har bestämt (eller jag har bestämt åt oss) att vi ska ha den bästa sommaren någonsin! Bada och sola så fort vädret tillåter, umgås med massa människor dygnet runt och verkligen ta vara på ledigheten! På två år har jag inte visat mig i bikini hur som helst. Förra året badade jag hemma i poolen, året före det blev det lite då och då men jag frös något så enormt, hela jag blev blå. Fick rådet av sjukgymnasten att så fort man börjar tänka "nu kollar alla på mina valkar", "hennes lår är smalare än mina", "de skrattar bakom ryggen på mig för att jag ens vågar visa mig" eller "jag ser ju ut som en albino, jag lyser vitt!" (Inget illa menat mot albinosar!!) ska man kolla på alla andra. Alla. Man ska inte värdera eller jämföra, bara kolla på olika kroppar. Någon är lång och smal, någon är lång och lite runt, kanske någon är en riktig muskelknutte? Några är säkert korta och tjocka men alla ser normala ut. Varje kropp är inviduell, ingen har samma förutsättningar eller tränar/äter lika mycket. Alla former och storlekar är okej, och allt är vackert!
Tänk att de som är korta har mer som ska rymmas på mindre plats, alla har samma muskler och senor och ben och allt vad kroppen innehåller och i en lång kropp har det större plats att vara på men bara för att du är kortare än 1.80 betyder det inte att du är tjock, du har säkert mindre kroppsfett än en lång person! (Herregud, nu låter jag som om smal är det enda som betyder något, så är det inte!) Jag vill bara säga att du är okej, du får springa naken om du så vill, men folk glor inte på dig för hur din kropp ser ut, du är den enda som ser"felen"!
Anonym skrev:

mycket sant


DATUM: 2010-05-10 KLOCKAN: 21:06:57
Caroline skrev:

den bästa sommaren någonsin låter som en toppenidé och jag tror verkligen du kommer ha det! jag följer dina planer och ska ha en sån jag med =)


DATUM: 2010-05-10 KLOCKAN: 22:01:44
sara skrev:

haha, springa naken :] det vet ju jag hur man gör(a)


DATUM: 2010-05-11 KLOCKAN: 23:18:56

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.