moas stil

Jag klär mig egentligen inte som jag önskar att jag klädde mig. Jag har egentligen ingen speciell stil, Oscar sa lite sötare än "vanliga", i vintras sa några "som på 20-talet, alltså bara att du syr och fixar dina egena kläder så mycket, inte som de klädde sig". Ofta önskar jag att jag klädde mig i jordnära färger, mossgrönt, brunt och plommonlila. Mysiga, stickade halsdukar och koftor, lite galet tuperat hår och stora töntbrillor, så man ser riktigt mysig och go ut. Ibland vill jag se sådär riktigt flickig ut, med klänningar, rosetter i håret och söta ballerinor. Supersockersöt. Jag drömmer om att se ut som hon den där tjejen jag så ofta ser på stan, med eldrött hår och världens tuffaste stil! Nitar, kedjor och Converse. Supersnyggt! Inte skulle jag tacka nej till en färgglad garderob och massa härliga, stora smycken i galna färger.
Jag och Marika har helt olika stil men älskar samma sorts kläder, vi lånar varandras kläder, står och drar i samma tröjor på stan och sitter och skickar bilder på snygga smycken fram och tillbaka på msn.
Nästan all inspiration hittar jag på lookbook eller människor jag ser på stan, fastän jag lusläser bloggar samtidigt som jag sitter och trånar efter deras garderober. Etnoinspirerat som Elin Kling kanske? Stinas stil älskar jag, Marika har alltid fina kläder, Kenzas garderob är to die for och Ibbe är så sjukt cool i alla färger!
Vad har du för stil? Och hur skulle du beskriva min?


gamla outfits.

Evelina skrev:

Tycker din klädstil är helt underbar! På bilden med glasögonen så är det lite.. nörd meets tuff brud i lyxförpackning. Störtskön må jag säga (:

Själv har jag en enorm brist på klädstil och alla andra stilar också, för den delen. Önskar att jag kunde säga "Jag är popare", "jag är punkare", "jag är mainstream", "jag är som alla andra", men nae. Jag klär mig i det som är bekvämt och det är ingen som berömmer min klädstil. Helt värdelös på att matcha är jag också (:


Evelinas blogg: http://evelajjna.blogg.se/
DATUM: 2010-06-22 KLOCKAN: 23:54:48
Ibbw skrev:

Tack!

Diggar din stil också! För mig heter din stil " veganstil " och det är en skiitsoft stil, som jag verkligen önskar att jag skulle passa i! men det gör jag inte!


Ibbws blogg: http://pibzibelle.blogg.se/
DATUM: 2010-06-23 KLOCKAN: 00:22:16

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.