oscar är en snäll pojke

Marika och Oscar är jättebra. Ofta undrar jag hur de står ut. Allt bra de säger om mig hinner knappt komma ur deras mun innan jag säger emot. Berättar alla fel som finns på mig, allt illa jag tänker om mig själv. För det vet jag att jag gör. Ibland tänker jag att jag är rätt duktig på något, men då skäms jag. Jag önskar att jag kunde tycka om mig själv, man kan inte tycka om någon annan innan man tycker om sig själv säger de ju. Jag vet väl inte om det är sant, jag tycker om massor med människor.
Det är en av anledningarna till att jag är glad. Den här veckan har jag tänkt massor, inte på mat, träning och måsten. På livet och på vänner. Det är fint väder och jag njuter av en slapp skolvecka full med roliga aktiviteter som gör att man kommer ännu lite närmare de andra niorna, vilket iförsig är tragiskt eftersom vi snart ska gå skilda vägar. Men nu passar jag på att njuta, jag försöker tänka så lite, distrahera mig själv hela tiden för att kunna ha det roligt och bra. Jag peppar Piteå nästa vecka, jag tror avslutningsmiddagen kommer bli jättetrevlig och på skolavslutningen tror jag att jag fäller en tår eller två, och på kvällen har jag tänkt bara ha det roligt, de andra får dricka hur mycket de vill, jag ska umgås med människor jag tycker om.
Tankarna är där när jag äter, men det är som, jag vet inte, de får inte så mycket fäste för tillfället. I sommar ska jag köra på samma plan som Moa Örnberg hade förra sommaren, nu kör jag järnet och får en awesome sommar, i höst får det gå som det vill, men jag är faktiskt värd en enda bra sommar efter två år av bråk och tjafs kring maten, sondningar, tårar och självskador.
Nu ska jag, som i BellaTyrashow igår, göra en pepplista på spotify, jag har ingen pepplåt, så nu ska jag skaffa mig en, ska försöka dela den för er om jag får ihop något hyffsat! Ge mig något tips?
Lisette skrev:

Jag blir himla glad av Virgin Mary av Salem Al Fakir, jag vill bara dansa!


DATUM: 2010-06-12 KLOCKAN: 10:53:40
Emilia skrev:

Vilken gripande blogg, du verkar vara en riktig kämpe!! Jag hejar på dig :)

Kram Emilia


Emilias blogg: http://eemiliaas.blogspot.com
DATUM: 2010-06-12 KLOCKAN: 14:49:07

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.