jag tycker inte om betyg

Nej, jag förstår inte det bra med dem? Visst, det är orättvist om det bara finns godkänt och inte godkänt, men det är så sjukt vilka höga krav en del har! Jag vet att jag har lite konstiga krav på mig själv, att jag aldrig är nöjd, men en del har ju verkligen MVG i allt och har verkligen pluggat stenhårt för det, egentligen ska man ju bara använda betygen för att komma in på gymnasiet. Inte för mig. I höstas fick jag 130 poäng. Jag skrattade åt det, men nu till våren vill jag ha kring 200. Det är rätt omöjligt känns det som, eftersom jag inte kan få betyg i alla ämnen. Men ändå så ska jag ha bäst. Även fast jag redan har kommit in fortsätter jag att plugga för MVGn. Om jag får ett MVG då, är jag nöjd? Nej, jag skäms. Då också. Eftersom inte alla andra har fått MVG, då tycker alla att jag bara skryter och tror jag är bäst.
Och jag skäms något otroligt när jag får samma betyg som mina klasskamrater som har varit dubbelt så mycket i skolan än jag har, nog för att jag har haft skola på avdelningen, men det är inte samma sak, och jag har ju varit lite borta också, inte kunnat tänka klart.
Nej usch, jag tycker inte om betyg. Lärarna har inga krav, det är jag som har dem...
Och nu blir det att plugga ute i solen, på med bikinin och mäta vatten? Ska göra en jämförelse hur mycket energi det tar att duscha/bada.
Sanna skrev:

Jag förstår verkligen hur du tänker! Jag har också rätt höga kvar på mig själv. Och det suger. För som du säger, man ska ju bara ta sig in. :(

sv: Haha inte kattexperten nej. ;)


Sannas blogg: http://ssannan.blogg.se/
DATUM: 2010-06-03 KLOCKAN: 16:36:50

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.