hej kitty!


Jag hade ett par rätt sköna men otroligt irriterande pyjamasbyxor med vida ben som jag inte alls sover ofta i. Jag panikade över vad jag skulle ha för pyjamas i Piteå eftersom jag oftast sover i en skabb t-shirt eller bara i trosor. Vad gör man då? Man klipper av byxorna till ett par hot pants!
Det var bara att plocka fram symaskinen och börja spola tråd för att få undertråd, lätt som en plätt tänkte jag, syslöjdsläraren borde se mig nu!

Jag mätte innerbenslängden jag ville ha och jämförde med H&Ms info om hur stora deras hot pants var i storlek 38, 3cm stod det där. Jag satsade på 7 cm eftersom jag ville ha lite sömnsmån och inte trosshorts. Efter att jag hade mätt klippte jag någon centimeter till, så jag skulle gissa att innerbenslägnden är kanske 3,5-4cm.
Under tiden jag klippte och mätte var det nästan så jag funderade på att ta shortsen till syslöjden, när jag sen skulle börja nåla ändrade jag mig. Jag hade klippt så sjukt snett så det gick inte att mäta, det får funkar ändå tänkte jag. Jodå, det gjorde det, men vad händer då? Den bruna tråden tar slut! Jag kör på ändå, med svart övertråd och brun undertråd. Njaa, jag kanske inte ska ta dom till Kicki ändå... Vad händer då? Undertråden tar slut! Vad gör jag? Fortsätter sy! Så ett halvt ben är sytt med svart/brun tråd och den andra halvan utan undertråd. Men vafan, jag ska bara sova i dem!
PlayMatesOfSweden skrev:

snygga kläder !

Hoppas du får en toppen dag denna måndag <3


PlayMatesOfSwedens blogg: http://playmatesofsweden.blogg.se/
DATUM: 2010-06-14 KLOCKAN: 09:07:22

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.