framtidssnack

Om 3 år har jag nyss tagit studenten och kan skriva på mitt CV att jag är färdigutbildad undersköterska. Jag kom in på omvårdnads! Jag visste iförsig om det, jag har kommit in på både fri kvot och det var inte tillräckligt många som sökte, men ändå! Det känns bra att testa hur det är att jobba inom vården, eller ja, om det är något för mig, jag kanske spyr av att göra medicinberäkningar och lägga om sår? Och så känns det bra att jag lätt kan vidareutbilda mig till sjuksköterska. Eller beteendevetare? Heter det så föresten? Jag vill inte bli socionom, visst kan man gå någon högskole grej om beteenden och fortfarande bli behandlingsassistent? Eller är det psykolog jag ska bli? Kanske läkare? Eller bestämmer jag mig för att bli barnmorska eller dietist? För inom vården känns det verkligen som jag vill jobba, det enda som får mig att tänka efter är de hemska lönerna. Jag vill ju ha pengar! Får väl gifta mig rikt eller nått...
Aja, i framtiden vill jag hjälpa andra flickor och pojkar som har drabbats av ätstörningar, helst öppna ett behandlingshem här uppe i Norrland, men det känns rätt omöjligt faktiskt. Jag har så många idéer på hur man borde göra, vad som skulle vara bäst. Fast det jag har saknat mest är ändå dagvård, och startar man ett behandlingshem i Umeå finns det ju fortfarande ingen dagvård i Skellefteå. Haha okej, i huvudet har jag en liten plan på hur jag vill göra, men det är ju mil från nu.
Jag tänker rätt mycket på framtiden för tillfället, jag vill gifta mig. Jag vill ha barn när jag är ung, helst under 25. Men jag vill ju ha ett liv också! Mamma träffade pappa när hon var 16, som jag alltså. De gifte sig 6 år senare och köpte ett stort hus ett år senare, där en liten Moa flyttade in efter några månader. Mammas kusin som gifte sig i helgen är 28. Jag har ingen aning om hur gammal man "borde" vara när man skaffar barn och gifter sig. Jag säger som Marika och Alphaville: Forever young, I want to be forever young.
När kan det här har varit, 01? 02?
Caroline skrev:

GRATTIS till skolan!! =D

Anar jag en Spice Girls t-shirt på lill-Moa? ;)


DATUM: 2010-06-29 KLOCKAN: 20:28:25
Sanna skrev:

Så himla lika ni är, allihopa! Man ser vem som är en "Eriksson". :) Det där med att gifta sig rikt, GO FOR IT! Haha lätt värt. Bara han är snäll är det ju lungt.


Sannas blogg: http://ssannan.blogg.se/
DATUM: 2010-07-01 KLOCKAN: 16:56:15

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.