ett år tillbaka...

Jodå, min gamla läkare kände igen mig och hade sett mig på stan och blivit så glad för att jag visade mig bland folk, att jag inte längre såg död ut, blicken lyste och jag skrattade. Och ja, sist jag träffade henne skrev hon ut antidepp medicin åt mig, jag grät och gick därifrån. För precis ett år sen, den 12 juli 2009 var jag på avdelningen. Jag satt i rullstol och fick sondnäring genom den utomordentligt vackra slangen i näsan. Om inte mamma var med mig hela tiden var en personal det, för att jag skulle ligga still, vila och inte röra på mig. Jag hade en knöl i ena armvecket efter att ha tagit enormt många blogprover varje dag. Läste Kalle Anka tidningar och oroade mig för att mamma inte orkade köra omkring min tunga kropp i rullstolen. Hatade sol och fint väder och skämdes när det kom in en ny äspatient som skrek inne på rummet så fort en måltid var avslutad, jag var inte lika dålig som henne, tänkte jag. Men jo, det var jag nog, min hjärna kunde bara inte säga till. Sov med kläder, täcke och filt för att inte frysa. Kissade i en potta för att de skulle se hur mycket som rann ur mig.
Förlåt, är det här triggande? För mig är det peppande, men jag kan tänka mig att en del mår dåligt för att de inte hade en knöl i armvecket, säg till isåfall!
Igår var jag och badade, gick på en promenad och träffade underbara vänner. Jag äter samma medicin men har gått upp 10 kilo sen förra sommaren. (Hemskt!!!) och istället för att frysa på nätterna sover jag i bara trosor för att inte svettas bort, nog för att mamma fick tjata på mig för att lägga undan duntäcket fryser jag inte alls. Sitter ute i den underbara solen som gör mig så glad och får mig att må bättre. Sitter dessutom. Mamma och pappa sitter några meter bort men jag valde själv att sitta här, ska nog lägga mig och sola sen. Vila lite. Jag har värre tankar nu än då. Nu är det Moa vs. Ana, då fanns bara Ana, då var det Ana vs. min omgivning. Det är värre att slåss mot sig själv, men jag kan få stöd av andra, förr fanns det ingen som stod på min sida, det var de andra tjejerna med ätstörningar som kunde hålla med mig om att det inte var nödvändigt att ta den sista tuggan, men idag vet jag faktiskt hur vitkigt det är, även om jag måste lämna den. Det var över ett år sen jag blev inlagd, det längsta sen jag blev sjuk. Iförsig har jag inte hållit mig borta från avdelningen på ett år, men jag hade mitt senaste inskrivningssamtal för ett år och sex daga sen.
september -09 och juli -10
Jag har det bättre nu, det har jag, men jag har fortfarande en bit kvar innan jag är i mål, jag vill vara hemskt tydlig med att jag inte är frisk, att det ni läser i min blogg inte är det friska livet. Inte än.
Lina skrev:

Det du skriver är inte alls triggande. Snarare tvärtom! För mig iaf..Jag känner igen mig allför väl i det du skriver, men jag längtar så fruktansvärt efter att bli frisk och slippa det jobbiga kriget i huvudet. Du peppar och ger mig hopp om framtiden!


Linas blogg: http://labansdotter.blogg.se/
DATUM: 2010-07-13 KLOCKAN: 10:32:28
Katie Grün skrev:

Svar; aha detta är bloggen du använder :)



Jag känner igen mig så i vad du skriver. Samtidigt som du låg inlagd låg jag också inlagd. Satt i en rullstol eller låg stilla i sängen och blev sondmatad. Det var såå jobbigt och jag gråter när jag tänker på hur sjuk jag var då!

Skönt att se att du idag mår bättre!

Varma kramar, Katie


Katie Grüns blogg: http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se
DATUM: 2010-07-14 KLOCKAN: 16:27:14
Jossi skrev:

Jag känner igen mej till 100% i dej o det du skriver.. nästan så det är läskigt! Kämpa på tjejen, du är grym <3


Jossis blogg: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
DATUM: 2010-07-18 KLOCKAN: 21:01:26
oscar skrev:

du är såsåsåsåsåsåsååsåsåsåsåsåsåååå mycket snyggare nu moa!

mycket!!!!




oscars blogg: http://oscarpettersson.blogg.se/
DATUM: 2010-08-07 KLOCKAN: 21:06:50

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.