vi kanske ser onyktra ut när vi är helnyktra?

Hade som sagt en kalasbra kväll igår. Åkte 4 karuseller, älskar det, även om jag var ganska livrädd innan jag skulle åka plattan. Alla sa att man blev sjukt illamående i flera timmar efteråt och att den bara var hemsk. Marika drog mig upp dit (hade ju som sagt lovat pappa att åka om han betalade) och jag intalade mig själv att den hemska känslan, livrädlsan, bara skule hålla i sig ett tag, inte förevigt. Jag satt och kollade på personerna som satt framför hela tiden, pratade strunt med Marika och kämpade för att inte tryckas bakåt, det tog ont i svanskotan. Men läskig? Nej! Illamående? Nej! Det var inte ens värt pengarna! Eller... lite kanske. Virvelvinden är däremot värt pengarna alla gånger, skrattade mig igenom det, fick hålla för munnen för att inte min mage skulle ta så ont av allt skrattande. The Ark var grymma, asglad för att jag kunde sjunga med i de flesta låtar (jag älskade dem förr), Neverstore var också bra, men inte kände jag igen låtarna, dessutom hoppade folk på mina fötter, så jag ställde mig bredvid basen, Viktor hade lovat att jag inte dog av den, men det var nära på, hela jag vibrerade.
Och det roligaste av allt, när jag och Marika skulle gå till bilen vid 2 kom det en gammal gubbe och cyklade ikapp oss:
- Är ni nyktra?
- Självklart, vi har inte druckit en droppe!
- Det tror jag då så mycket jag vill på! sa han och skrattade, skrattade!
- Men vaa, du kan få lukta! Vi andades på han och han trodde fortfarande inte på oss, vi sa att vi bara var 15 och att vi varken fick eller ville dricka.
- Ja, dagens ungdomar är ju alkolister innan de fyller 30, när jag var som er var vi och badade istället för att supa!
Han såg chockad ut när han kom på att han kunde vara våran pappa, våran farfar! Tror att han inte trodde oss, men vi önskade honom iallafall en trevlig kväll och fortsatte hoppa omkring i armkrok.

fulla?

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.